۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۳۱۰۳۷۶
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

بداخلاقی و کبر عامل اساسی اختلافات زوجین/ تواضع و گذشت کلید موفقیت و کامیابی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خوشبختی در کسب مادیات نیست بلکه در کاهش توقعات و عدم مقایسه زندگی خود با دیگران است، گفت: بداخلاقی و کبر عامل اساسی اختلافات زوجین در زندگی است.
حجت الاسلام محسن عباسي ولدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام محسن عباسی شامگاه یکشنبه در برنامه پرسمان خانواده از رادیو معارف با بیان اینکه متأسفانه بیشتر طلاق‌های امروز ناشی از این است که زوج ها می‌گویند در زندگی خود احساس خوشبختی نمی کنند، افزود: متأسفانه تفسری که زوج های امروزی از خوشبختی دارند تفسیری غربی بوده و در مادی‌گرایی خلاصه می‌شود در حالی که این تفسیر به شدت با آموزه های دینی فاصله دارد.

 

وی افزود: خوشبختی در گذشت و بندگی خداوند است و هر کس که تعریفی غیر از این از خوشبختب داشته باشد تفسیر او غیردینی است، بنابراین خوشبختی را در مادیات خلاصه کردن ویژه جامعه اسلامی نیست، بلکه به جوامع غربی اختصاص دارد بنابراین به عنوان مسلمان باید تفسیر ما از خوشبختی با آموزه های دینی سازگار باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که به اختلافات خانوادگی دامن می‌زند این است که زوج های جوان زندگی خود را با زندگی دیگران به ویژه افرادی که از نظر آن‌ها در سطح بالاتری هستند مقایسه کرده و به همین دلیل احساس خوشبختی نکرده و در درازمدت بر اثر محقق نشدن خواسته‌های خود به سمت طلاق حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم در زندگی احساس خوشبختی کنیم باید از مقایسه دست برداریم و زندگی خود را با اشخاصی مقایسه کنیم که زندگی آن‌ها در سطح پایین‌تری از زندگی ما قرار دارد و در این لحظه می‌بینیم که چقدر خوشبخت هستیم.

 

حجت الاسلام عباسی بداخلاقی و کبر در خانه را از عوامل اساسی اختلافات زن و مرد عنوان کرد، گفت: زن و مرد باید در خانه نسبت به هم تواضع و گذشت داشته باشند و دست از کبر بردارند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه افزود: زن باید در خانه و به‌ ویژه در مقابل شوهر خود تواضع داشته باشد اما متأسفانه در جامعه امروز زنان در خارج از محیط خانه و نسبت به نامحرمان که نباید تواضع داشته باشند تواضع داشته و با خضوع برخورد می‌کنند در حالی که در خانه متکبر هستند.

 

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به اینکه آیات و روایات به شدت زن را از خضوع در برابر نامحرم بازداشته و او را به کبر در مقابل مردان نامحرم دعوت کرده اند، افزود: بهترین خصلت زن این است که در مقابل مردان نامحرم کبر داشته و اصلاً با مردان نامحرم سخن نگوید.

 

وی با بیان اینکه عدم رعایت این‌ ارزش‌های دینی موجب اختلافات زناشویی و طلاق توافقی در جامعه شده است، تصریح کرد: طلاق آخرین راهکار است زیرا در جامعه اسلامی حفظ بنیان خانواده مقدم بر هر چیزی بوده و ارزشمند است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروز نه تنها طلاق آن زشتی گذشته خود را از دست داده بلکه متأسفانه مردم امروز برای طلاق جشن هم می‌گیرند که این کار بسیار کار زشتی است.

 

حجت الاسلام عباسی یادآور شد: جشن طلاق مربوط به جوامعی مانند جوامع غربی است که این‌قدر خانواده بی‌ارزش شده که حتی دختران و پسران جوان حاضر نیستند تشکیل خانواده داده و بدون ازدواج با هم زندگی می‌کنند نه برای جامعه اسلامی مانند ایران که خانواده در آن مقدس ترین رکن جامعه است./968/202/ب2

ارسال نظرات