۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۳۹۰
مدیر حوزه های علمیه استان قزوین:

علم‌آموزی و جهاد قلب انسان را به سوی غیب باز می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان قزوین گفت: با علم آموزی و جهاد دریچه قلب به سوی غیب باز می شود، چرا که مجاهد در راه خدا عزیزترین چیز خود که جانش است را در راه خداوند متعال در طبق اخلاص قرار می‌دهد.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گردهمایی مصون سازی فرهنگی با حضور مدیر حوزه های علمیه استان قزوین، فرماندهان، بسیجیان و مربیان حلقه های صالحین سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین صبح امروز برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه های علمیه استان قزوین در این گردهمایی با اشاره به دلایل مخالفان خدا گفت: کسانی که بر ضد خداوند حرف می زنند و می گویند ثابت کنید که خدا هست، باید در پاسخ آنها گفت که شما ثابت کنید که خداوند نیست، ما دلایلی داریم که وجود خداوند را اثبات می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما می خواهیم که از ظلمت‌کده پرواز کنیم و عواملی است که راه را راحت می کند به دست آوریم.

 

مدیر حوزه های علمیه استان قزوین علم آموزی، خداشناسی، معاد شناسی و خودشناسی را از عوامل شناخت خداوند برشمرد و افزود: کسی که در راه علم قدم بر می دارد، به سوی بهشت قدم بر خواهد داشت.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه قرآن کتاب بینات است، گفت: ما حتی در هدایت مشرکین منطق به کار می بریم، متأسفانه امروزه گروه های تکفیری مانند داعش بدون داشتن منطق برای کارهای خود اقدام به قتل انسان های بی گناه می کنند و ادعا می کنند کارشان حق است.

 

 

سر مربی حلقه های صالحین سپاه ناحیه امام سجاد(ع) یادآور شد: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) چندین سخنرانی برای لشکر خود، لشکر حر و لشکر ابن سعد داشتند تا به طور منطقی حق بودن قیام خود را اثبات کند.

 

 

وی در ادامه افزود: دست به شمشیر بردن در دین اسلام مانند دست به حَرَس بردن است که فقط برای از بین بردن شاخه های خشک و هرز به کار می رود.

 

 

حجت الاسلام عباسی جهاد را یکی از آسان ترین راه های رسیدن به خداوند متعال دانست و عنوان کرد: خیلی از افراد با جهاد در راه خدا، چشم و دلشان به سوی خدا باز شده است و به رستگاری رسیدند.

 

 

سر مربی حلقه های صالحین سپاه ناحیه امام سجاد(ع) با اشاره به فضیلت دعا، خاطرنشان کرد: همه اولیای الهی دستشان به سوی دعا بلند بود به عنوان مثال حضرت نوح(ع) در آخرین دعایش فرمود «خدایا من مغلوب شده ام شما مرا یاری کن».

 

 

مدیر حوزه های علمیه استان قزوین در پایان تصریح کرد: با علم آموزی و جهاد دریچه قلب به سوی غیب باز می شود چرا که مجاهد در راه خدا عزیزترین چیز خود که جانش است را در راه خداوند متعال در طبق اخلاص قرار می دهد./955/202/ب1

ارسال نظرات