۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۱۰۴۶۷

نمادها و آیین‌های مذهبی تبریز جهانی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، نمادها و آئین‌های دینی و مذهبی تبریز جهانی خواهد شد.
تبريز، شهر نمونه گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا خلیلی رییس سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که تبریز، به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است، اظهار داشت: انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.


وی خاطرنشان کرد: این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد که به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به عنوان نماینده آن کشور برای انتخاب شهر نمونه گردشگری سازمان همکاری اسلامی معرفی کنند که دو شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت ها و شرایط، مد نظر این سازمان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.


رییس سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال های 2015 و 2016 انتخاب شده بود و جلسه انتخاب شهرهای نمونه گردشگری برای سال های 2017 و 2018 طی روزهای گذشته در کشور آفریقایی نیجر برگزار شد.


وی از برگزاری اجلاس وزاری گردشگری کشورهای اسلامی با حضور 32 کشور اردیبهشت سال آینده در تبریز خبر داد و گفت: همزمان با انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، نمادها و آئین‌های دینی و مذهبی تبریز جهانی خواهد شد.


خلیلی با بیان این‌که رویدادها و نمایشگاهای ملی و بین المللی می‌تواند سهم بزرگی در معرفی تبریز و ظرفیت‌های آن داشته باشد، خاطرنشان کرد: شهر تبریز با دارا بودن مساجد، حوزه های علمیه و مراکز تاریخی متعدد ظرفیت جهانی شدن به عنوان شهر گردشگری اسلامی را داشته و دارد.


رییس سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز، از تدوین طرح تفصیلی گردشگری تبریز خبر داد و گفت: همه سرمایه گذاران و گردشگران در این بستر می‌توانند فعالیت کنند و در این راستا شورای شهر محور ائل گلی را برای توسعه و پهنه بندی گردشگری انتخاب کرد.


وی با بیان این‌که سال 94 سال مبارکی برای تبریز در عرصه‌های ملی و بین المللی بود تا گام‌های توسعه را بلند تر بردارد، اظهار داشت: در سال 2015 شهردار تبریز به عنوان رئیس اطلس جهانی شهرهای اسلامی انتخاب و شهر تبریز به عنوان مرکز دبیرخانه این اطلس معرفی شد؛ حضور شهردار در مقر سازمان ملل در وین اتریش برای شناساندن تبریز اهمیت ویژه ای داشت.


خلیلی ادامه داد: انتخاب تبریز در 2014 به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر ایران، عضویت تبریز در شورای جهانی صنایع دستی، انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام از عناوین مهمی است که در سال میلادی گذشته توسط تبریز کسب شده است.


وی با بیان اینکه در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در سال‌های گذشته تصمیم گرفته شد تا سالانه یکی از شهرهای اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب و معرفی شود، تصریح کرد: در نشست اخیر این وزرا در کشور نیجر، مدینه در سال 2017 و تبریز در سال 2018 پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شد.


خلیلی با بیان این‌که بیش از 1 میلیارد و 135 میلیون نفر گردشگر در جهان وجود دارد، افزود: 70 میلیون نفر از این تعداد در دنیا را گردشگران فرهنگی تشکیل می دهند که هدف 53 درصد از گردشگران با هدف گذران اوقات فراغت و تفریح، 27 درصد با هدف زیارت و دیدار اقوام و سلامت، 14 درصد تجارت و کار و 6 درصد نیز بدون هدف مسافرت می‌کنند که باید بر اساس این شاخص‌ها برنامه ریزی لازم صورت گیرد./935/203/ب3

ارسال نظرات