۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۱۰۷۴۱
رییس هیأت بازرسی انتخابات خراسان شمالی:

سامانه هوشمند بازرسی انتخابات(سهبا) در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: سامانه هوشمند بازرسی انتخابات(سهبا) در این استان راه‌اندازی شد که با فعال شدن این سامانه، فرآیند بازرسی انتخابات امسال، نسبت به انتخابات سال‌های گذشته متفاوت‌ خواهد بود.
دلپسند- رييس هيأت بازرسي انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمود دلپسند، رییس هیأت بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در جلسه این هیأت، از فعال شدن سامانه هوشمند بازرسی انتخابات در این استان خبر داد و افزود: سامانه هوشمند بازرسی انتخابات یا «سهبا» در خراسان شمالی فعال شده که از طریق این سامانه، فرآیند بازرسی در انتخابات امسال به نسبت انتخابات سال های پیش متفاوت می شود.

 

وی با بیان اینکه با استفاده از این سامانه هوشمند انتخابات، می توان گزارش‌ همه صندوق‌های اخذ رأی در سراسر کشور را به صورت لحظه ای و آنلاین دریافت کرد، گفت: همچنین از طریق این سامانه، بازرسان با کدهای اعلام شده خود می‌توانند شروع انتخابات، فرآیند انتخابات، خدمات رسانی و پایان و تمدیدها را اطلاع رسانی کنند.

 

دلپسند با اشاره به اینکه گزارش های این سامانه به صورت آنلاین برای اعضای هیأت های بازرسی استان و شهرستان قابل رؤیت است، خاطرنشان کرد: بر مبنای سامانه سهبا آموزش های لازم به بازرسان انتخابات ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه دوره های آموزشی و توجیهی برای بازرسان برگزار می شود، افزود: در این دوره ها مشخصات کامل سامانه هوشمند سهبا به تمام این بازرسان آموزش داده می شود زیرا بازرسان می بایست متناسب با مشخصات و امکانات فنی موجود و پیش بینی شده در سامانه سهبا، وظایف خود را با دقت و درستی انجام دهند.

 

رییس هیأت بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور تحقق اهداف انتخاباتی، همانند دوره های پیشین امسال نیز هیأت‌های بازرسی انتخابات در کشور با ابلاغ وزیر کشور تشکیل شدند، اظهار کرد: اما در انتخابات پیش رو برخلاف سال‌های گذشته هیأت بازرسی انتخابات در بخش‌ها تشکیل نشد.

 

دلپسند با بیان اینکه اکنون هیأت‌های بازرسی استان و شهرستان‌ها در خراسان شمالی تشکیل شده و آماده فعالیت هستند، ادامه داد: مهم‌ترین هدف از تشکیل هیأت های بازرسی استان و شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف هیأت های اجرایی و عوامل اجرایی انتخابات است.

 

وی با بیان اینکه اصل بی طرفی، رعایت قوانین و دانش کافی از خصوصیات اصلی بازرسان انتخابات است، ادامه داد: اعضای هیأت بازرسی انتخابات کشور هفت نفر و اعضای هیأت بازرسی انتخابات استان نیز پنج نفر بوده و در شهرستان ها هم یک بازرس ویژه انتخاب می شود.

 

به گفته دلپسند در شهرستان ها نیز هر کدام از شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی می بایست به تناسبت تعداد صندوق‌های اخذ رأی، تا آخر دی ماه جاری بازرسان انتخابات خود را شناسایی و معرفی کند.

 

وی تصریح کرد: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی، به ازای هر 20 شعبه اخذ رأی یک سربازرس و در هر شعبه اخذ رأی نیز یک بازرس فرآیند اجرایی انتخابات را رصد می کنند.

 

رییس ستاد بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی با اشاره به وظایف سربازرسان انتخابات، تصریح کرد: نظارت بر عملکرد بازرسان، رصد محیط بیرونی شعبات اخذ رأی، پاکسازی محیط، حضور به موقع در شعبات اخذ رأی و تکمیل به موقع چک لیست های ابلاغی از سوی هیأت مرکزی انتخابات و ارسال به ستاد انتخابات وزارت کشور از عمده ترین وظایف سر بازرسان انتخابات به شمار می رود.

 

گفتنی است، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه امسال به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات