۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۱۰۹۲۴
امام جمعه رشتخوار تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از اعتماد به فهرست های انتخاباتی احزاب مورد تمجید دشمن

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهره مند گفت: همانطور که در طول انقلاب و زمان شکل گیری آن، برخی احزاب مورد تشویق و تمجید بیگانگان بودند، امروز هم، چنین امری ممکن است بنابراین باید از اعتماد به لیست احزابی که مورد تمجید بیگانگان قرار می گیرند پرهیز شود.
حجت الاسلام بهره مند - امام جمعه رشتخوار

حجت الاسلام مهدی بهره مند، امام جمعه رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور و مردم قم، پیرامون مقوله مهم انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات به معنای تأیید نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

 

وی افزود: مردم الحمدلله این نظام و انقلاب را دوست دارند اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر کسانی هم وجود داشته باشند که نسبت به مسؤولان گله مند هستند، در هر حال اسلام و انقلاب را دوست دارند و نمی خواهند دیگران برای آن ها تصمیم بگیرند؛ از همین رو رهبری خطاب به آنان می فرمایند که اگر شما برای کشورتان استقلال و عزت می خواهید، ولو گله های به حقی هم دارید، در انتخابات حضور داشته باشید.

 

امام جمعه شهرستان رشتخوار با بیان این که حضور در انتخابات در حقیقت راه رسیدن به همان هدفی است که منتقدان به نظام به دنبال آن هستند، خاطرنشان کرد: با عدم حضور در انتخابات گله ها مرتفع نشده و حتی ممکن است دشمن پیشروی کند و در نتیجه کسانی بر مردم مسلط شوند که مردم آن ها را دوست ندارند.

 

حجت الاسلام بهره مند در تبیین مهم ترین ویژگی های مطلوب برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهم ترین ویژگی کسانی که نماینده مردم هستند، تدین و تعهد آن ها و علاقمندی آنان نسبت به نظام اسلامی است؛ این ویژگی ها باید برای مردم که می خواهند نمایندگانی به مجلس بفرستند، به اثبات برسد چرا که مسأله ای نیست که بتوان ریسک کرد و ممکن است جزء اشتباهات غیر قابل جبران باشد؛ در نتیجه باید خیلی مراقب بود.

 

وی یادآور شد: با توجه به کثرت نامزدهای ثبت نام کرده، بهترین راه برای شناخت افراد صالح، مشاوره و مشورت گرفتن از افرادی است که نسبت به نامزدها شناخت دارند؛ می توان به افرادی که بیشتر در جریان کار هستند، اعتماد کرد؛ البته برخی از نامزد ها هم سوابق مثبت و منفی ای دارند که در ذهن ها موجود است و می توان بر اساس آن تصمیم گرفت.

 

امام جمعه شهرستان رشتخوار بر لزوم حصول اطمینان از خوش سابقه بودن نامزدها تأکید کرد و گفت: اگر افرادی وجود دارند که دارای سوابق منفی هستند، حتی اگر توبه کرده باشند نمی توان به آن ها اعتماد کرد چرا که تضمینی وجود ندارد که اگر مجددا در همان شرایط قرار گیرند همان اشتباه را تکرار نکنند؛ از همین رو نمی توان در انتخاب نمایندگان ملت ریسک کرد.

 

حجت الاسلام بهره مند در پایان اعتماد به فهرست های انتخاباتی را منوط به شایستگی احزاب و گروه های صادر کننده فهرست دانست و افزود:  باید دید احزابی که لیست ارائه می کنند سوابق شان چیست؛ همانطور که در طول انقلاب و زمان شکل گیری آن، برخی احزاب مورد تشویق و تمجید بیگانگان بودند، امروز هم چنین امری ممکن است که این خودش شبهه برانگیز است و قطعا باید از اعتماد به لیست احزابی که مورد تمجید بیگانگان قرار می گیرند پرهیز شود./820/302/ب1

ارسال نظرات