۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۳۱۱۰۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

اعتقاد به معاد زندگی انسان را هدفمند می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اعتقاد به معاد زندگی انسان را هدفمند می‌کند، گفت: ریشه بسیاری از گناهان و بی دینی های نسل جوان در این است که خانواده‌هایشان معاد و احساس تعلق خاطر به مرگ را برای آن‌ها بیان نکرده‌اند.
معادجسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دریابادی در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در آیات قرآن کریم جسمانی بودن معاد در قیامت مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: همانطور که آیات قرآن می‌فرمایند امروزه هم مانند گذشته انسان‌ها و کافرانی هستند که در وعده قرآن به معاد می‌گویند که چگونه وقتی که مردیم و استخوان‌های ما پودر شدند بازگشت دوباره و معاد جسمانی ممکن است.

 

وی افزود: قرآن کریم در پاسخ به این افراد می‌گوید همانطور که خداوند در اولین بار شما را بدون هیچ الگو و نقشه ای آفرید دوباره هم قادر به بازگشت شما بوده و خداوند در این زمینه به حدی قادر است که حتی خطوط سرانگشتان شما را هم به همان شکل اول باز می گرداند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: از طرف دیگر آیاتی که در قرآن کریم بیان می‌کنند که اعضا و جوارح انسان گناهکار در روز قیامت به ضرر او شهادت می‌دهند نشان دهنده جسمانی بودن معاد در قیامت هستند.

 

خانم دریابادی با اشاره به اینکه ترس از معاد موجب نمی‌شود که انسان وجود آن را انکار کند، گفت: اگر معاد و قیامتی در کار نبود زندگی انسان بیهوده می‌شد و در اینجا دیگر عدالتی که مقصود اصلی همه انسان‌ها است محقق نمی شد.


وی افزود: اعتقاد به معاد زندگی انسان را هدفمند می‌کند و انسانی که به معاد اعتقاد و ایمان دارد خود را برای آن آماده می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: ما باید از همان دوران کودکی در قالب داستان‌های مختلف همانطور که امید به زندگی را در دل فرزندان خود زنده می‌کنیم بیم از معاد و کوله بار گناه را هم به آن‌ها یادآوری کنیم.

 

خانم دریابادی افزود: ریشه بسیاری از گناهان و بی دینی های نسل جوان در این است که خانواده‌هایشان معاد و احساس تعلق خاطر به مرگ را برای آن‌ها بیان نکرده‌اند زیرا اگر آن‌ها حقیقت مرگ را می‌دانستند هرگز نفس روحانی و ملکوتی خود را به گناه آلوده نمی کردند.

 

وی یادآور شد: گذر فصل ها به‌خصوص گذر فصل زمستان و بهار و حیات دوباره درختان و گیاه برای ما یادآور معاد است پس بهتر است که با احسان و نیکی معاد خود را مانند بهار و شکوفایی گلها دلنشین و زیبا کرده و با نفسی مطمئن و آرامش خاطر به ملاقات حضرت دوست برویم./968/پ202/ی

ارسال نظرات