۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۱۲۱۱

راه‎اندازی پایگاه اینترنتی ترویج آموزه‎های اسلام در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ رهبران مسلمان فرانسه با راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی، برای نشر و ترویج تعالیم و آموزه‌های صحیح اسلام و میانه‌روی اسلامی در فضای مجازی تلاش می‌کنند.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به افزایش سایت‌های اینترنتی که مروج افکار و اندیشه‌های افراط‌گرایانه هستند، رهبران دینی مسلمانان فرانسه درصدد هستند از طریق راه‌اندازی پایگاه‌‌های اینترنتی معتبر برای گسترش تعالیم صحیح و میانه‌رو اسلام تلاش کنند.

 

این ایده در شهرهای «استراسبورگ»، «لیون»، «لیل» و «بوردو» که اقلیت‌های مسلمان بیشتری دارند، آغاز شده است.

 

در شهر بوردو نیز، اتحادیه اسلامی شهرستان «ژیروند» که تحت نظارت طارق اوبرو، امام جماعت مسجد بوردو است، اقدام به اجرای طرح «گفتمانی برای مقابله با تبلیغات افراط‌گرایانه» کرده است.

 

از سوی دیگر، عبدالله دلیواح، امام و خطیب مسجد شهر «والنس»، از شورای امامان مساجد این شهر خواست که برای راه‌اندازی یک سایت اینترنتی صدور فتواهای هماهنگ که صادقانه و شفاف عمل کند، سرمایه‌گذاری کنند.

 

فرید داروف، امام جماعت سابق مسجد شهر «مون‌پلیه» فرانسه نیز از آمادگی خود برای راه‌اندازی یک سایت اینترنتی در زمینه بررسی مسائل فقهی و سیاسی طی سه ماه آینده خبر داد.

 

وی افزود: این پایگاه الکترونیکی ویدوئی‌هایی پخش می‌کند که موضوع آن فعالیت‌های مرتبط با گفت‌وگوی میان ادیان است.

 

این تلاش‌های رهبران مسلمانان فرانسه در راستای ترویج تسامح، همزیستی مشترک و احترام به انسانیت و با هدف مقابله با سایت‌های تندرو و افراطی که خوانش‌های نادرستی از اسلام ارائه می‌دهند، انجام می‌شود./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات