۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۱۱۳۰۴
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

نباید در انتخابات حق را فدای شخصیت گرایی کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این که نباید حق را فدای شخصیت گرایی کرد، گفت: باید شاخص‌ها را در نظر گرفت و دید لیست پیشنهادی را چه کسانی می دهند و خودشان تا چه حدی نسبت به انقلاب، خط امام و تبعیت از رهبری در عمل نه در سخن اعتقاد دارند.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به مسأله حق الناس در انتخابات از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: همه باید در حفظ این حق الناس که قبل از شروع انتخابات تا اعلام نتایج را شامل می شود، سهیم شوند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: مصداق دیگر حق الناس درباره انتخابات این است اگر افرادی صلاحیت ندارند، نباید هیچ توصیه ای در مورد آنها مورد توجه قرار بگیرد و بالعکس اگر افرادی باید مورد عنایت قرار بگیرند و عضویت آن ها مورد تأیید باشد، بدون اغماض این کار انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از نماز جمعه به عنوان قرارگاه، تصریح کرد: شاید علت این تعبیر این باشد که ایران اسلامی امروز در جنگ تمام عیار فرهنگی با دشمن است و باید از قرارگاه نماز جمعه راه نفوذ دشمن بررسی شده و به مردم ابلاغ شود.

 

وی تدین، تعهد، دلسوزی مردم، تخصص و همچنین قانون گذاری و قانون مداری را از ویژگی های لازم برای انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی برشمرد.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به راهکارهای تشخیص لیست های پیشنهادی مورد اعتماد، گفت: طبق فرمایش امیرمؤمنان: "اعرف الحق تعرف اهله" باید حق و شاخص ها را شناخت و از روی آن، طرفداران حق را شناسایی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اذعان داشت: نباید شخصیت محور باشیم، شخصیت مقام معظم رهبری به واسطه انطباق با شاخص هایی همچون ارزش های دینی، احکام الهی، اهداف انقلاب و خط راستین امام (ره)، استکبارستیزی، دلسوزی، آینده نگری، ژرف اندیشی، شجاعت و تدبیر امور به نحو احسن، روز به روز درخشان تر می شود.

 

 

وی با بیان این که نباید حق را فدای شخصیت گرایی کرد، گفت: باید شاخص‌ها را در نظر گرفت و دید لیست پیشنهادی را چه کسانی می دهند؟ خودشان تا چه حدی نسبت به انقلاب، خط امام(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری در عمل نه در سخن، بارها و بارها امتحان خود راپس داده و پیروز میدان شده اند.

 

رییس دانشگاه قم، افراد پیشنهادی برخی لیست ها را به علت آشکار نبودن هویت و حقیقتشان به افراد خاکستری تعبیر کرد و گفت: نزدیکان این افراد باید مراجع ذیصلاح را مطلع کنند و حتی اگر در مقام تایید هم مؤیداتی دارند در اینکه شخصی صالح و شایسته است باید معرفی کنند، پس در زمینه لیست ها ما هم می توانیم به خود لیست ها عنایت کنیم و هم به کسانی که لیست را ارائه می کنند.

 

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب تثبیت اقتدار نظام اسلامی می شود

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بر تأکید مقام معظم رهبری به حضور همگان در پای صندوق های رأی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که ایران از طرفی در حال مذاکره با 1+5 است و از سویی در اثر تبلیغات منفی آمریکا و اسرائیل به عنوان حمایت از تروریست متهم می شود، حضور در پای صندوق های رای سبب تثبیت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی شود.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این که اقتدار جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی مردمی است، خاطرنشان کرد: در نظامی که مردم از رهبری تبعیت دارند و نیروهای مسلح با تمام اقتدار پشت سر مردم در حرکت هستند، مشارکت حداکثری مردم اوج اقتدار نظام و کشور را به رخ جهانیان می کشد.

 

وی گفت: منظور رهبری از دعوت مخالفان نظام و رهبری نیز شامل تعدادی کم است که شاید به هر دلیل حکومت اسلامی را قبول نداشته باشند اما تعالی و آبادانی کشورشان را دوست دارند بنابراین باید در انتخابات شرکت کنند چراکه یک رأی هم می تواند مؤثر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیربار تأکید کرد: مشارکت اکثریت مردم در تعیین سرنوشت کشور سبب نمایان شدن چهره مقتدارانه انقلاب اسلامی ایران در بعد بین المللی می شود تا طبق فرمایش امیرمؤمنان(ع) «خصم ظالم و دوست و مددکار مظلوم باشیم»./936/302/ب1

ارسال نظرات