۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۱۱۳۴۳
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ تقریب مذاهب اسلامی با توجه به اوضاع کنونی جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست تخصصی افتتاحیه نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت گفت: هدف اصلی در جامعه امروز باید ترویج فرهنگ تقریب مذاهب اسلامی و همزیستی مسالمت‌آمیز باشد.
حجت‌الاسلام احمد واعظي رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست تخصصی افتتاحیه نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت که صبح امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: هدف اصلی در جامعه امروز باید ترویج فرهنگ تقریب مذاهب باشد.
 
وی افزود: با توجه به وضعیت مسلمانان جهان و کشتار آنها از سوی خود مسلمانان، هدف اصلی جهان امروز ترویج فرهنگ تقریب مذاهب اسلامی و هم زیستی مسالمت‌آمیز و احترام گذاشتن به عقاید مسلمانان است.
 
حجت الاسلام واعظی با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان در عصر امروز، اظهار داشت: باید تلاش کرد که اتحاد بین مسلمانان برقرار شود و باید آموزش داده شود که به عقاید همه مسلمانان با فرقه های مختلف احترام گذاشته شود تا زمینه ها و عوامل بروز تفرقه در بین آنها ایجاد نشود.
 
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: تفرقه و ایجاد تنش بین مسلمانان باعث ایجاد دشمنی ها و اختلاف ها می شود؛ بحث علمی و آگاهی بخشی بحث دیگری است که باید از راه دوستی و آرامش به این کار پرداخت ولی تحریک عواطف و برهم زدن آرامش فکری طرف مقابل ضد سخنی است که خدا در قرآن فرموده است.
 
 
وی با اشاره به رفع تحریم ها و بازتاب آن در منطقه، خاطر نشان کرد: رفع تحریم ها بازتاب سیاسی و امنیتی خوبی در منطقه داشته است و امیدواریم رفع این تحریم ها سبب از بین رفتن افراطی‌گری مذهبی، برادرکشی و تنش ها و شیعه هراسی در منطقه شود.
 
 
حجت الاسلام واعظی اظهار داشت: امروز مصیبت جهان اسلام نداهای ضد اسلامی از مراکز ضد وحدت اسلامی است و مصیبت بالاتر لبیک گفتن به این نداها از سوی برخی مسلمانان است.
 
 
وی تصریح کرد: جریان های تکفیری و وهابیت محصول یک مثلث سه ضلعی، فقر فرهنگی و سیاسی، جاهلیت اسلام و ضلع دیگر آن تعصب و فرقه گرایی مذهبی، خودبینی‌ها و خودمحوری ها و ضلع آخر آن شیطنت دشمنان اسلام است که بیشترین سود را هم آنها می‌برند.
 
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان گفت: وظیفه مؤسسات فرهنگی و مسلمانان اهل حق فرهنگ سازی وحدت اسلامی است و باید در این کار، با خلوص نیت و توکل برخدا در حوزه علمی تلاش کنیم و اندیشه‌ها و آسیب ها شناسایی شود تا بتوان در این عرصه سیاستگذاری با بصیرت انجام داد./1325/202/ب2
ارسال نظرات