۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۳۱۱۶۱۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

ماهیت آمریکا پس از اجرای برجام برای ملت ایران تغییری نمی کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اجرای برجام گفت: با این توافق ماهیت آمریکا برای ما تغییر نمی کند، آمریکا برای ما همیشه آمریکا است زیرا کشوری که در بودجه سالانه خود مبلغ بسیار زیادی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اختصاص می دهد، مسلما قابل اعتماد نیست.
امام جمعه جويبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمداسماعیل قلی پور، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جویبار ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع)، گفت: امام عسگری(ع) فرمودند دو خصلت وجود دارد که بالاتر از آن نیست که یکی ایمان به خدا و دوم خدمت به مردم است و همه ما باید این فرموده را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به مردم خود که به حق شایسته ترین  مردم هستند خدمت رسانی کنیم.

 

وی همچنین فرا رسیدن دهه فجر را تبریک گفت و عنوان کرد: امام خمینی(ره) رمز تدام انقلاب را همان رمز پیروزی می دانست که وحدت کلمه و ایمان به خدا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که همه ما باید میراث ماندگار امام راحل را در مسیر عزت و اقتدار بخشیدن قرار دهیم، تاکید کرد: اگر ما وحدت داشته و همدل و همزبان باشیم این امر تحقق پیدا می کند.

 

حجت الاسلام قلی پور خاطرنشان کرد: در زمان امام راحل هرکسی در مقابل حرف ایشان زاویه می گرفت با سیلی محکم ملت مواجه می شد به همین دلیل امروز هم باید همینجور باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود، رمز پیروزی و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را وحدت و همبستگی در سایه رهنمودهای ولایت فقیه دانست و گفت: کلام نافذ مقام معظم رهبری همواره عامل وحدت و همدلی در کشور است.

 

امام جمعه جویبار با تشکر از افرادی که در احقاق حق ملت ایران در امور هسته ای و اجرایی شدن برجام تلاش کردند، گفت: با این توافق ماهیت آمریکا برای ما تغییر نمی کند آمریکا برای ما همیشه آمریکا است زیرا کشوری که در بودجه سالانه خود مبلغ بسیار زیادی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اختصاص می دهد مسلما قابل اعتماد نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به خطرات و هجمه های همه جانبه دشمنان و توطئه های پیچیده آنان برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن‌شناسی از اصول مهم دست‌یابی به اهداف است و به همین دلیل باید متولیان حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برنامه های دشمن را به دقت مورد رصد قرار دهند.

 

حجت الاسلام قلی پور ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمنان، شناخت ترفند‌ها و عملیات روانی دشمن، توجه به عرصه مجازی و هنر از ملاک‌های دشمن‌شناسی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به بیان خطرات شبکه های ماهواره ای برای تغییر ذائقه های فکری افراد جامعه پرداخت و تصریح کرد: برخی از شبکه های به اصطلاح مذهبی و دینی در حقیقت اشاعه دهنده سبک اسلام آمریکایی و تفرقه افکنانه در جهان اسلام هستند.

 

وی ادامه داد: برخی از شبکه های ماهواره ای به ظاهر اسلامی و مذهبی در لندن مستقر هستند و هزینه های آنان از سوی سرویس های جاسوسی انگلیس برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام تأمین می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، بصیرت و هوشیاری بالا را در  شناخت حرکت های دشمن مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه سبک زندگی دینی و قرآنی فعالیت می‌کنند و سعی در نشان دادن الگوهایی متعارض با فرهنگ دینی و نشر آن در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و با بیان این که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد، گفت: انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی رهمنمون می سازد و از هر گونه انحرافی دور می دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، معارف قرآن را بهترین آموزه های هدایتی برای جامعه اعلام و تصریح کرد: هیچ کج اندیشی و انحرافی در مسیر استفاده از قرآن برای هدایت جامعه وجود ندارد./1317/202/ب1

ارسال نظرات