۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۱۷۴۳
مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی:

اساس و پایه حوزه علمیه را وقف و واقفین استوار داشته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی وقف را سنت حسنه عنوان کرد و گفت: اساس و پایه حوزه علمیه را وقف و واقفین استوار داشته است و حوزه علمیه از زمان تأسیس تاکنون مبتنی بر درآمد‌های وقف بوده است.
حجت الاسلام فرجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرجام مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی، مراسم آغاز عملیات ساختمانی مدرسه علمیه رُشَیدهَجَری در خیابان کشاورز منطقه خین عرب، امروز با اشاره به نامگذاری این مدرسه به نام شهید گفت: این پایگاه براساس ویژگی های این شهید فعالیت خواهد کرد.

 

وی مدافع حریم ولایت و تلاش در راه دین را از ویژگی های شهید رُشَیدهَجَری بیان و اظهار کرد:  این پایگاه بر اساس این ویژگی شهید فعالیت خواهد کرد و روحانیون و طلاب دفاع از حریم ولایت و انجام تبلیغ رسالت دینی را در رأس کارهای خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام فرجام  وقف را سنت حسنه عنوان و بیان کرد: اساس و پایه حوزه علمیه را وقف و واقفین استوار داشته است و حوزه علمیه از زمان تأسیس تا کنون مبتنی بر درآمد های  وقف بوده است و وقف صدقه جاریه ای است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی افزود: در گذشته وقف در حوزه علمیه مورد غفلت بود که با پیگیری ها و تشویق در این خصوص بحث وقف در حوزه علمیه جدی گرفته شده است و روحانیون و طلاب باید این سنت حسنه را بیشتر تبلیغ و ترویج دهند.

 

وی در ادامه به نمونه های از موقوفات حوزه علمیه خراسان اشاره و اظهار کرد: اهدای 16  منزل مسکونی  اهدایی مادر شهید از جمله موقوفات حوزه علمیه خراسان است.

 

حجت الاسلام فرجام  با اشاره به اقدامات حوزه علمیه خراسان در احداث مجموعه های فرهنگی در حاشیه شهر، گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، مجموعه های فرهنگی در حاشیه شهر پیگیری شد و بخشی از این فعالیت ها بر عهده حوزه و مرکز مدیریت است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ساخت مدرسه ای در شهرک شهید رجایی توسط آیت الله مکارم شیرازی، احداث یک مدرسه در صد متری به همت یکی از طلاب  و دو مدرسه علمیه ویژه خواهرام در رضویه و انتهای طبرسی  از جمله فعالیت های حوزه علمیه خراسان در حاشیه شهر است.

 

وی  اجرای عملیات ساختمانی مدرسه علمیه رُشَیدهَجَری را جمله  فعالیت های حوزه علمیه خزاسان در احداث مجموعه های فرهنگی در حاشیه شهر بیان و ابراز کرد: این مدرسه با مساحت 1400متر و زیربنا 3960 متر در 4 طبقه بنا می شود که ظرفیت بیش از 100 طلبه را دارد.

 

حجت الاسلام فرجام خاطرنشان کرد: مدارس، حوزه علمیه و روحانیت چراغ هدایت در جامعه هستند و باید بصیرت افزایی در بدنه جامعه داشته باشند./1310/202/ب3

ارسال نظرات