۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۱۱۸۸۱
حجت الاسلام ارزانی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت و گسترش ترویج و انس با قرآن در حوزه فرهنگ عمومی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این‌که ضروری است یک تقویم اجرایی برای فعالیت‌های قرآنی استان آماده کنیم تا هم افزایی در این فعالیت‌ها وجود داشته باشد، گفت: تقویت و گسترش انس با قرآن و ترویج قرآن در حوزه فرهنگ عمومی از جمله اهداف شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی است.
حجت الاسلام ارزاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی ظهر امروز در شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان فعالیت‌های متعدد قرآنی اعم از تفسیر، مفاهیم، واژه شناسی، حفظ و قرائت وجود دارد و اساتید و حفاظ و قاریان متعددی در این حوزه فعال هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی تأسیس و مقرر شد این شورا در استان‌ها با ریاست امام جمعه و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود که این بحث را در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کردیم و قرار شد هر دو ماه یک بار گزارشی از فعالیت‌های شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در شورای فرهنگ عمومی عرضه شود.

 

وی افزود: با توجه به وجود مسابقات و فعالیت‌های قرآنی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه و دانشگاه و NGO های مردمی لازم است یک تقویم اجرایی برای فعالیت‌های قرآنی استان آماده کنیم تا هم افزایی در این فعالیت‌ها وجود داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اهداف شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: پیگیری و تحقق اهداف و سیاست‌های منشور قرآنی در سطح استان، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای فعالیت‌های قرآنی، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت استان، تقویت و گسترش انس با قرآن و ترویج قرآن در حوزه فرهنگ عمومی از جمله اهداف شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: لازم است بررسی شود در کدام عرصه‌ها فعالیت کمتری وجود دارد، همچنین قسمت‌هایی که می‌توان به هم‌افزایی رسید را احصا کرد و در جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی پیش رفت.

 

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی گفت: یکی از مشکلات دستگاه‌های فرهنگی فعال در حوزه قرآنی همزمانی برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی در طول سال است که علت آن عدم هماهنگی و اطلاع از برنامه‌های یکدیگر است که با هم‌افزایی و برگزاری جلسات می‌تواند این هماهنگی اتفاق بیفتد.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: ما به دنبال ایجاد تقویم قرآنی از فعالیت‌ها و آموزش‌های سطح استان هستیم تا آن را در سطوح مختلف تبلیغی و ترویجی و آموزشی تنظیم کرده و قرآن‌آموزان بخش‌های مختلف سطح استان بتوانند با آمادگی و اطلاع رسانی بیشتر در این فعالیت‌ها حضور داشته باشند./1304/202/ب2

ارسال نظرات