۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۱۱۸۸۵
قره شیخلو اعلام کرد؛

برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالقرآن الکریم در نشستی خبری برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
مهدي قره شيخلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قره شیخلو، رییس دارالقرآن الکریم، ظهر امروز چهارشنبه 30 دی ماه در نشست خبری اعلام برنامه ستاد دهه فجر در محل شورای تبلیغات اسلامی تهران، گفت: نخستین برنامه کمیته قرآن در خصوص برنامه‌های دهه فجر فردا با موضوع گردهمایی 400 نفری مدیران خانه‌های روستایی و شهری برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در تاریخ هفتم بهمن ماه جامعه قرآنی کشور در مرقد حضرت امام(ره) حضور پیدا کرده و با آرمان‌های ایشان تجدید پیمان خواهند کرد، ضمن اینکه در مراسم روز 12 و 22 بهمن ماه نیز قرای بسیار ممتاز کشور، آقایان؛ استاد سیاح گرجی، مهدی عادلی و حمیدرضا احمدی وفا به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

رییس دارالقرآن الکریم در خصوص بخش تواشیح نیز، گفت: در ایام دهه فجر دو گروه محراب و طوبی که از گروه‌هی بین المللی می‎‌باشند به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

قره شیخلو در خصوص تکریم چهره‌های قرآنی نیز، بیان داشت: در روز 23 بهمن ماه در یک همایش بزرگ از چهره‌های برجسته بخش‌های مختلف قرآنی تقدیر به عمل خواهیم آورد.

 

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های ما توزیع اقلام قرآنی به صورت رایگان است که 15 هزار جلد قرآن کریم از سوی خیرین در جامعه توزیع می‌شود. 9 هزار جلد کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی داریم. دو هزار سی‌دی قرائت قرآن کریم و 50 هزار پوستر با مضامین قرآنی در بین مردم توزیع می‌شود، همچنین نمایشگاه‌های قرآنی با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های قرآن کریم را داریم که در این نمایشگاه‌ها دستگاه‌های دولتی، بخش‌های مردمی و نیروهای مسلح شرکت می‌کنند. برگزاری مسابقات متعدد قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های ما در ایام‌الله دهه فجر است.

 

رییس دارلقرآن الکریم در ادامه با بیان اینکه در روز راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، غرفه‌ای ویژه جامعه قرآنی در تقاطع نواب و خیابان آزادی برگزار می‌شود، ادامه داد: در مسیر راهپیمایی غرفه‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان را داریم و مراسم تجلیل از اساتید، مدرسان، معلمان و فعالان قرآنی استان‌ها از دیگر برنامه‌های ماست و در برگزاری مراسم جشن سی‌وهفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در 300 موسسه قرآنی و مردمی جشن‌هایی برگزار می‌شود، دیدار با خانواده‌های اساتید پیشکسوت قرآنی از دیگر برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر است.



وی ادامه داد: در سال گذشته 1200 برنامه در استان‌های مختلف با محوریت قرآن برگزار شده است که امیدواریم امسال این آمار از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال گذشته ارتقا و افزایش داشته باشد.

 

گفتنی است، قره شیخلو زمانی که در خصوص برپایی محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت سخن می‌گفت، در پاسخ سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه آیا از ظرفیت حوزویان در خصوص پیشبرد اهداف اینگونه برنامه‌ها استفاده خواهد شد، ابراز داشت: قطعا کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی افزون بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، از حوزویان و طلاب برای بهره گرفتن مجالس قرآنی استفاده خواهد کرد./856/202/ب1

ارسال نظرات