۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۰۲۴
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

هوای نفس و ارتباطات فامیلی نباید منجر به ضایع شدن حقی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با اشاره به این‌که نباید هوای نفسانی و ارتباطات دوستی و فامیلی منجر به ضایع شدن حقی شود، گفت: اگر کسی ارتباطات دوستی و فامیلی را معیار سنجش حق قرار دهد، در دنیا و آخرت دچار خسران خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین صبح امروز در پنجمین گردهمایی روز قشر و دومین انتخابات مجمع بسیج حقوقدانان استان قزوین که در اداره کل دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های امام حسن عسکری(ع) معرفی موسای آخر الزمان بود تا مردم از وجود با برکت ایشان آگاهی پیدا کنند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که امام عسکری(ع) وظیفه حفظ جان امام زمان(عج) را نیز بر عهده داشتند، تصریح کرد: همان‌طور که باید برای ظهور زمینه ‌سازی صورت گیرد، غیبت هم نیازمند فراهم شدن شرایط و زمینه‌هایی بود تا مردمی که سال‌ها از وجود پیامبر و امام بهره‌مند بودند، دچار انحراف نشوند و این رسالت بسیار سنگین بر عهده امام حسن عسکری(ع) قرار داشت.

 

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: بنی‌عباس با حبس امام عسکری(ع) می‌خواستند دست مردم از ایشان کوتاه بماند اما همین امر یکی از زمینه ‌سازی‌های عصر غیبت را فراهم کرد و مردم به آن وضعیت عادت کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین پرداختن به حق و گرفتن آن را یکی از اصلی‌ترین وظایف حقوقدانان دانست و افزود: در آموزه‌های دینی آمده کسی که حق را رها کند، به همان اندازه به ذلت و خاری کشیده می‌شود و آدم ضعیفی که به دنبال تحقق حق برود خداوند او را عزتمند خواهد کرد.

 

این استاد حوزوی با تأکید بر این‌که حق مداری و هواگریزی چیزی است که از کارکنان و مجریان حق و قانون انتظار می‌رود، یادآور شد: مجریان قانون باید حق را بگیرند و به نتایجش فکر نکنند چرا که هر کسی در پی تحقق حق باشد خداوند مزد او را خواهد داد.

 

نباید هوای نفسانی و ارتباطات دوستی و فامیلی منجر به ضایع شدن حقی شود

این کارشناس فرهنگی با اشاره به این‌که نباید هوای نفسانی و ارتباطات دوستی و فامیلی منجر به ضایع شدن حقی شود، خاطرنشان کرد: اگر کسی ارتباطات دوستی و فامیلی را معیار سنجش حق قرار دهد در دنیا و آخرت دچار خسران خواهد شد.

 

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که تسلیم در برابر خداوند و حکم الهی یکی از ضروریات حقوق ‌دانان است، یادآور شد: سلیقه‌ای عمل کردن در حوزه‌هایی که با حق مردم در ارتباط است و باید احکام بر اساس کتاب الهی منطبق باشد.

 

امانت ‌داری باید لازمه هر کار در حوزه‌‌ها باشد

وی در ادامه امانت ‌داری را لازمه کار در هر حوزه‌ای دانست و اضافه کرد: امام علی(ع) جایگاه قضاوت کنندگان را جایگاه پیامبران الهی و جانشینان آن‌ها دانسته و این جایگاه را جایگاه خطیری معرفی کرده است.

 

وی در پایان بهره‌مندی از روحیه بسیجی را موجب موفقیت در هر کاری دانست و یادآور شد: حضرت موسی(ع) با همین روحیه به مبارزه با فرعون پرداخت و به پیروزی رسید و امام خمینی(ره) هم با همین روحیه در مقابل شاه ایستادگی کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند./955/202/ب1

ارسال نظرات