۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۳۱۲۰۲۵
آیت‌الله ممدوحی در گفت وگو با رسا:

تضعیف شورای نگهبان بازی در زمین دشمن است/ باید مقابل قانون شکنی بایستیم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تضعیف نهادهای انقلابی از جمله شورای نگهبان را بازی در زمین دشمن دانست، از برخی قانون شکنی ها انتقاد و تاکید کرد که برخی ها برای وارد کردن افراد زاویه دار با انقلاب و ولایت به خبرگان و مجلس آینده برنامه دارند.
آيت‌الله ممدوحي آيت الله ممدوحي
آیت‌الله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره برنامه‌های دشمن برای براندازی یا تغییر رویکرد نظام اسلامی ایران گفت: برای تضعیف رهبری، تضعیف شورای نگهبان را در دستور قرار داده‌اند؛ چون شورای نگهبان بازوی محکم و متقنی برای رهبری است.
 
وی با اشاره به نقشه برخی افراد برای ورود دادن افراد زاویه دار با انقلاب و ولایت فقیه به خبرگان و مجلس آینده، تاکید کرد: شورای نگهبان باید در عمل به قانون راهش را محکم و مستقیم ادامه بدهد.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر شورای نگهبان تضعیف شود، دیگر خشتی روی خشت بند نمی‌شود؛ همه باید بدانند که خواسته اصلی دشمن تضعیف شورای نگهبان است؛ بنابراین نباید در زمین دشمن بازی کرد.
 
وی «ایجاد اختلاف و تضعیف در مجلس خبرگان» را از دیگر برنامه‌های دشمن برشمرد و با تأکید بر این‌که ان شاءالله نقشه‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد، ابراز داشت: بسیار سادگی است اگر تصور کنیم دشمن دست از دشمنی بر می‌دارد. ما باید حواس مان جمع باشد و مقابل قانون‌شکنی بایستیم.
 
آیت‌الله ممدوحی با اشاره به این‌که مجلس خبرگان تضعیف‎شدنی نیست، گفت: کجا سراغ دارید این تعداد مجتهدِ مطرح و بی‌طمع، بازو و مؤید رهبری باشند و وظیفه مهم تعیین رهبری را بر عهده داشته باشند؟
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمنان ما در صدد تضعیف این جایگاه و نهادهای منتسب به آن هستند، تأکید کرد: ما باید به هر وسیله‌ای که شده از شورای نگهبان، خبرگان، رهبری و این نظام محافظت کنیم و نگذاریم تضعیف بشود. نباید در اصول نظام دست برد، اگر در اصول نظام دست ببرند هیچ چیز نمی‌ماند. دشمن می‌خواهد این پایه‌ها را بلرزاند. کار نفوذی‌ها همین است.
 
وی گفت: برخی به آمریکا خوش‌بین هستند در حالی که اگر کشور دست آمریکا یا اسرائیل غاصب بیفتد آن‌ها دین‌دار و بی‌دین و شیعه و سنی نمی‌شناسند و به هیچ کس رحم نمی‌کنند و مانند بعضی کشورها یک ژنرال آمریکایی را برای مدیریت کشور می‌گذارند.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حفظ سیستم نظام و انقلاب اسلامی گفت: دورتادور سیستم را باید دیوار آگاهی بچینید. مردم را باید آگاه کرد که اگر سیستم به هم بخورد، دشمن برای رسیدن به منافعش انقلابی و ضدانقلابی و ساکت نمی‌شناسد.
 
وی با اشاره به قدرت ایران در مقابل هجمه‌های گسترده جبهه استکبار، گفت: ما با همه تحریم‌ها به پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف دست یافتیم به خاطر همین دشمنان فهمیدند که با تحریم کاری از پیش نمی‌برند. این نشان می‌هد ما کشور قدرتمندی هستیم.
 
آیت‌الله ممدوحی با انتقاد شدید از برخی رسانه‌ها که نقطه‌ضعف‌‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنند و پیشرفت‌ها و نقاط مثبت کشور را نادیده می‌گیرند، خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم چه دستی در کار است تا مردم را مأیوس بکنند. این از بی‌سلیقگی رسانه‌هاست آن‌ها یا جاهلند یا مغرض.
 
وی از این‌که برخی در کشور دشمن را بزرگ جلوه می‌دهند و در صدد بزرک کردن چهره دشمن و استکبار هستند ابراز تأسف کرد و افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمود آمریکا این‌قدر که اظهار قدرت می‌کند، قدرت ندارد. این دروغ است./845/ت302/ج
ارسال نظرات