۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۱۲۱۰۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

آمریکا هیچ گاه از خوی استکباری خود دست بر نخواهد داشت/ عده‌ای در کشور مسأله نفوذ را سبک می‌شمارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران خطر نفوذ دشمن را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید از سرنوشت کشورهایی که با اعتماد نسبت به وعده‌های آمریکا وارد مذاکره با این دولت شدند، درس تاریخی گرفت به راحتی و از روی خوشبینی در این عرصه حاضر نشد.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از طلاب و روحانیان در مرکز استان برگزار شد، با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمن در کشور، گفت: برخلاف تأکیدات مقام معظم رهبری و هشدارهای صریح ایشان، برخی موضوع نفوذ دشمن را باور ندارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: براندازی نظام جمهوری اسلامی همواره یکی از برنامه‌های اصلی آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی است و آنها این هدف شوم را در قالب شیوه‌های مختلف پیگیری می‌کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که با توجه به خوشبینی برخی درباره دست برداشتن آمریکا از مواضع گذشته خود در برابر ایران، برخی از مقامات آمریکایی همچنان موضوع براندازی را طرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه با چراغ سبز برخی از افراد در کشور، آمریکایی‌ها به نفوذ در ارکان مختلف نظام اسلامی در پسابرجام امیدوار شدند و این مسأله موجب نگرانی مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام اسلامی شده است.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر ادامه داد: مقام معظم رهبری در طول مدیریت کشور نشان دادند که دارای بینش و بصیرت بالایی در شناخت حرکت‌ها و برنامه های دشمن هستند و این هشدارهای مکرر ایشان درباره نفوذ را باید بسیار جدی گرفت.

 

حجت الاسلام خوبانی تبعیت کامل از فرامین مقام معظم رهبری را در کنار الزامات سیاسی، دارای الزامات شرعی از سوی مسؤولان اجرایی عنوان و تأکید کرد: مسؤولان اجرایی کشور باید نوع بینش، نحوه برخورد و رفتار سیاسی خود را مطابق دیدگاه های مقام معظم رهبری تنظیم کنند و در غیر این صورت خطرات بزرگی نظام اسلامی را تهدید خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خطر نفوذ دشمن را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید از سرنوشت کشورهایی که با اعتماد نسبت به وعده های آمریکا وارد مذاکره با این دولت شدند، درس تاریخی گرفت به راحتی و از روی خوشبینی در این عرصه حاضر نشد.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به ابعاد مختلف نفوذ آمریکا در کشور، تصریح کرد: نفوذ آمریکا در کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و امنیتی است و طراحی آنان برای سوق دادن ما در مسیری است که مطابق خواسته های آنان باشد.

 

وی با اشاره به آغاز اجرای برجام از سوی ایران و کشورهای غربی ادامه داد: برجام دارای نقاط ضعف ساختاری است و اگر مسؤولان مربوطه مراقبت وهوشیاری لازم را نداشته باشند، خسارت‌های بزرگی را برای آینده شاهد خواهیم بود.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که باید جلوی هر روزنه ای که راه نفوذ دشمن به کشور را باز می کند گرفته شود، تصریح کرد: همان طور که می دانیم آمریکایی‌ها در بد عهدی سابقه دیرینه دارند و این مسأله در چند روز اخیر با زمزمه تحریم های جدید علیه کشورمان بیشتر آشکار می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام درباره بدعهدی آمریکا و کشورهای اروپایی در مسأله برجام، گفت: نیروهای انقلابی و دلسوز نظام باید با بصیرت و هوشیاری وضعیت فعلی کشور را رصد کنند تا خدای ناکرده از شروط مقام معظم رهبری در خصوص شیوه اجرای برجام عدولی صورت نگیرد.

 

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با اشاره به نقض مکرر تعهدات مقامات آمریکایی در طول مذاکرات هسته ای با این کشور، اظهار کرد: اعتماد به دشمن ناشی از ساده لوحی برخی از افراد و یا فعالیت برخی از افراد نفوذی دشمن در کشور است و نباید ساده انگارانه از این مسأله گذشت.

 

وی ادامه داد: حمایت آمریکا از گروهک های تروریست ضد انقلاب مانند منافقان و دستگیری‌های عوامل آمریکا در کشور ثابت می‌کند که آمریکا دست از خوی شیطانی و استکباری خود بر نداشته و به دنبال راه‌اندازی فتنه جدیدی در کشور پس از فتنه 88 است.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به قرار داشتن کشور در یک آزمون جدید، اظهار داشت: اگر ملت و دولت ایران متحد و منسجم در راستای فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنند، شاهد افق‌های روشنی در حرکت ملت ایران و اضمحلال استکبار و دشمنان ملت خواهیم بود./950/202/ب2

ارسال نظرات