۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۱۲۲۶۵
مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

اقتدار و امنیت کشور حاصل انقلاب و قانون اساسی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان با تأکید بر احترام به قانون اساسی گفت: اقتدار و امنیت امروز کشور حاصل انقلاب و قانون اساسی است.
شوراي نگهبان

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سخنان اخیر رهبری در رابطه با شورای نگهبان و هجمه های وارد شده به این نهاد بیان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب بسیار روشنگرانه بود.

 

وی با اشاره به فعالیت شورای نگهبان براساس قانون افزود: این نهاد انقلابی از ورود افرادی که ساختار حکومتی را قبول ندارند به مجلس و قبول مسؤولیت ها جلوگیری می کند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که شورای نگهبان طبق قانون اساسی انجام وظیفه می کند، عنوان داشت: برخی مواقع افراد زیادی از فیلتر شورای نگهبان رد نمی شوند ولی صلاحیت این افراد نیز احراز نمی شود.

 

وی تصریح کرد: احراز نشدن صلاحیت ها به این معنا نیست که برخی افراد ناشاسیت هستند بلکه شورای نگهبان تشخیص می دهد شایستگی آنان برای این جایگاه محرز نشده است.

 

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان با تأکید بر این که باید به رأی و نظر شورای نگهبان احترام گذاشت، خاطرنشان کرد: احترام به رأی شورای نگهبان احترام به قانون اساسی کشور است.

 

وی با بیان این که اعتراض ها در این راستا باید براساس مراحل قانونی صورت گیرد، گفت: عمل نکردن به قانون موجب می شود اقتدار و امنیت کشور آسیب ببیند و جامعه دچار هرج و مرج شود.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: باید بدانیم شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و براساس قانون انجام وظیفه می کند.

 

وی یادآور شد: برخی افراد با وجود توانمند بودن و داشتن شرایط لازم چون تاکنون هیچ گونه اقدام و فعالیت سیاسی نداشته اند، نمی توانند ادعایی در این زمینه داشته باشند.

 

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان با این که هجمه های وارد شده به شورای نگهبان از اوایل انقلاب بوده است، افزود: در آثار و اندیشه های امام راحل می توان این هجمه ها را بررسی کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در طول انقلاب به این هجمه ها اشاره می کند و تأکید بر بصیرت و هوشیاری ملت دارند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برخی افراد به دنبال ایجاد حساسیت و دامن زدن به هجمه ها علیه شورای نگهبان هستند، اظهار داشت: این رفتارها صحیح نیست.

 

وی با تأکید بر این که قانون اساسی باید برای همه قابل احترام باشد، گفت: اقتدار و امنیت امروز ما حاصل همین انقلاب و قانون اساسی است.

 

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان خطاب به مخاطبان خویش عنوان داشت: از همه نیروهای انقلابی، کسانی که انقلاب و آرمان های امام راحل را قبول دارند می خواهم به هجمه ها اعتنا نکنند و برخی سخنان موجب دامن زدن به هجمه ها می شود نشنیده بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب انتخابات امسال نیز همچون دوره های پیش باشکوه برگزار خواهد شد و برگ زرینی بر تاریخچه افتخارات ملت ایران می شود./9459/302/ب3

 

ارسال نظرات