۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۳۱۲۴۱۷
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

تعمیق باورها و ترویج دین مبین اسلام به زبان فرهنگ و هنر، مهم‌ترین سلاح در برابر هجمه فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، فرهنگ را حوزه ای پیچیده و عامل تحول جامعه دانست و گفت: سلاح اصحاب فرهنگ و هنر در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان چیزی جز تعمیق باورها و ترویج دین مبین اسلام به زبان هنر نیست.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، شامگاه گذشته در دیدار با مدیران فرهنگی استان، روسای فرهنگ و ارشاد شهرستان ها و متولیان فرهنگی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: اگر احساس های جمعی نباشد، امور از جمله در زمینه سرمایه گذاری پیش نخواهد رفت.

 

وی افزود: فرصتی فراهم شده که مسؤولان باید از این فرصت برای نقش آفرینی استفاده کرده و از قدرت هنر برای هدایت فرهنگی جامعه بهره ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بیان کرد: پرورش عواطف انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی وظیفه مسؤولان فرهنگی است که باید با استفاده از تولید های اثرگذار به طراحی روح، فکر، اخلاق و معنویت جامعه کمک کنند.

 

امام جمعه اردبیل، افزود: الگوهای بسیاری چون حافظ، سعدی و مولوی داریم که مفاهیم عمیقی را مطرح کرده اند که نسل امروز با ورود فناوری های نوین نسبت به آنها کم توجه هستند و انتقال آنها در قالب ادبیات، موسیقی، فیلم و تئاتر برعهده اصحاب فرهنگ است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: فرهنگ حوزه ای پیچیده و عامل تحول جامعه است و اثرگذاری بر این امر نیاز به نیروی انسانی زیاد و متخصص دارد که امروز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه شبکه های اجتماعی و مجازی فرصت شناساندن مفاخر بزرگ جامعه را از دست متولیان اجرایی و فرهنگی گرفته است، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سمت وسوی فعالیت ها به معرفی و شناساندن مفاخر علمی و ادبی و چهره های فرهنگی ختم شود.

 

امام جمعه اردبیل در ادامه از مسؤولان دستگاه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای خواست با همکاری هر چه بیشتر و مدیریتی شایسته در زمینه فعالیت های فرهنگی گام بردارند.

 

وی افزود: تمام دنیا ایران اسلامی را با مفاخر و گنجینه هایی همچون سعدی، مولوی و حافظ شیرازی می شناسد ولی ما در کشور خود توجهی به این گنیجینه ها نداریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر این مطلب که در کنار سفره یک هزار و ٤٠٠ ساله فرهنگ و ادب عرفانی نشسته ایم ولی غافل از آن هستیم، ادامه داد: باید به قدسیت کار فرهنگی در جامعه ایمان داشته باشیم چرا که اگر فرد به کار خود ایمان نداشته باشد، چگونه انتظار داشته دارند که این امر در دیگران تاثیرگذار باشد.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این مطلب که ٢ عضو بدن افراد جامعه که همانا قلب و عقل افراد باشد در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر جامعه است، تصریح کرد: در پرورش عواطف زیبای انسانی در جامعه باید نهایت تلاش و دقت را داشته باشیم چراکه جامعه نیز به این احساس های زیبا نیاز مبرم دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان، کسب قدرت روحی، واهمه قدسی و اعتقاد های زیبا در این دنیا را کاری بس دشوار عنوان کرد و بیان داشت: باید افراد جامعه به درجه ای از قدرت روحی دست یایند که آرزوهای بزرگ برای جامعه داشته باشند و از دعاهای شخصی پرهیز کرده و برای منافع جامعه دعا کنند.

 

امام جمعه اردبیل، اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر جامعه باید خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مسلح کنند و سلاح آنها چیزی جز تعمیق باورها و ترویج دین مبین اسلام به زبان هنر نیست.

 

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری، گزارشی از نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان های تابعه استان ارایه کرد و گفت: دستگاه های فرهنگی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هم افزایی در تلاش برای اجرای برنامه های فرهنگی فاخر در استان هستند.

 

وی گفت: مسایل فرهنگی امروز باید پر رنگ تر از مسایل دیگر نشان داده شود چراکه تهدید فرهنگی در دستور کار دشمن قرار گرفته است.

 

اسحاقی تدوین برنامه ای منسجم برای فرهنگ و ارشاد استان اردبیل برای سال ٩٥ را ضروری خواند و افزود: کارگروه های برنامه ریزی و تدوین فعالیت های فرهنگ و ارشاد اردبیل برای سال ٩٥ تشکیل یافته و جلسه های مستمر و منظم خود را برگزار می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه کار فرهنگی خلق الساعه نیست چرا که سرمایه گذاری بر روی طراحی روح و فکر انسان است، اضافه کرد: اصحاب فرهنگ و هنر باید در ایجاد تحول های اجتماعی نقش ایفا کنند چون که فاصله ایجاد شده بین خود و نقطه مطلوب آرمان ها باید کم شود.

 

وی با یادآوری این مطلب که پیشینه و گنجینه تاریخی قوی و مستدلی داریم که دیگر کشورها از داشتن همچین گنجینه عظیمی محروم هستند، بیان داشت: افراد غیر متخصص نباید در حوزه فرهنگ و هنر وارد شوند که جز زیان و آسیب به فرهنگ کاری از دست آنها بر نخواهد آمد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، استفاده صحیح و درست از فرصت رسانه را ضرورتی برای حوزه فرهنگ دانست و بیان داشت: رسانه ها باید به عنوان بازوان دستگاه های فرهنگی در صیانت از اعتقاد ها و باورهای دینی و فرهنگی افراد جامعه نقش ایفا کنند.

 

وی بیان کرد: امروز نیز مدیران شهرستانی این اداره کل جمع شده اند تا برای مسایل فرهنگی سال آتی از هم اکنون برنامه ریزی کنند.

 

اسحاقی افزود: نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی استان با هدف همافزایی و ایجاد زمینه ای مناسب برای تعامل بیشتر و بهتر در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری استان و استفاده از ظرفیت های دستگاههای اجرایی برگزار شده است./937/202/ب3

 

ارسال نظرات