۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۱۲۵۱۱
نجابت:

اظهارت رییس جمهور در رابطه با احراز صلاحیت‌ها مبنای حقوقی ندارد/65 دردصد رد صلاحیت شدگان اصولگرا هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این اظهارت رییس جمهور در رابطه با احراز صلاحیت‌ها هیچ مبنای حقوقی ندارد، گفت: به نظر می‌رسد آقای رییس جمهور این اظهارت را از روی تسامح گفته و به نوعی کاربرد انتخاباتی دارد.
حسين نجابت نماينده اصولگراي مجلس

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از اظهارات اخیر رییس جمهور درباره رد صلاحیت ها انتقاد کرد.

وی با اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر این‌که احراز صلاحیت واقعی از آن مردم است، گفت: جنس سخنان آقای رییس جمهور از جنس سخنرانی‌های انتخاباتی است که برای تحریک و جذب افراد گفته‌ می‌شود.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان این‌که این اظهارت هیچ مبنای حقوقی ندارد، ابراز داشت: تنها تحلیل خوبی که می‌شود از این اظهارات داشته باشیم این است که بگوییم رأی نهایی از آن مردم است و در این مسأله هیچ تردیدی نیست.

نجابت با تأکید بر این‌که شرایط احراز اصلی در همه دنیا به عهده شورا و یا کمیته‌های تشکیل شده من باب این مسأله است، اظهار داشت: آقای رییس جمهور هم به طور یقین از وجود چنین تشکل‌هایی با خبر هستند و می‌دانند که احراز صلاحیت واقعی مربوط به این شوراها و کمیته‌ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد آقای رییس جمهور این اظهارت را از روی تسامح گفته و به نوعی کاربرد انتخاباتی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارت آقای رییس جمهور مبنی بر اینکه اگر قرار است یک حزب وارد مجلس شود دیگر نیازی به انتخابات نداریم، اظهار داشت: می‌توان گفت که صحبت آقای رییس جمهور در این زمینه بی مورد به نظر نمی‌رسد چرا که الان حدود 50 نماینده اصولگرای مجلس در این انتخابات تأیید صلاحیت نشده‌اند.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به رد صلاحیت‌ها رجوع کنیم متوجه می‌شویم که حدود 65 درصد از رد صلاحیت شده‌ها از اصولگراها هستند ولی با توجه به هجمه‌ای که اصلاح‌طلب‌ها برای ثبت‌نام آوردند که خیلی از این افراد صلاحیت نداشتند بیشتر به چشم می‌آیند./922/ت302/ج

ارسال نظرات