۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۱۲۶۰۹
مدیر حوزه های علمیه استان همدان:

رسالت اصلی حوزه های علمیه ورود به عرصه فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی رسالت اصلی حوزه های علمیه را ورود در مسائل فکری، عقیدتی و اخلاقی جامعه ذکر کرد و گفت: حوزه های علمیه باید در این مسائل به دلیل حساسیت بالای آن ورود کنند.
حجت الاسلام  موسوي اصفهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، سردار مهدی ظفری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی رییس حوزه های علمیه استان همدان دیدار کرد.


در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره مشکلات فرهنگی در جامعه، گفت: در حال حاضر نیازهای فرهنگی، بیشترین نیاز در کشور است و با توجه به هجمه هایی که در سراسر جهان علیه اسلام و به ویژه مکتب تشیع صورت می گیرد، باید برای مقابله با این تحرکات فرهنگی علیه مکتب اسلام، بپا خاست.


وی در ادامه با اشاره به اقدامات نظامی برخی کشورها علیه مسلمانان، تأکید کرد: نباید زیاد دلواپس تحرکات نظامی دشمنان اسلام بود چرا که به یاری پروردگار بسیاری از این اقدامات مانند اعدام شیخ نمر و دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی جواب عکس می دهد و بیش از گذشته چهره سفاک مستکبران را برای مردم جهان نمایان می سازد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مشکلات فرهنگی را به بیماری بدون درد و علائمی در بن انسان تشبیه کرد و ابراز داشت: مشکلات فرهنگی جامعه بدون علامت و نشانه به یکباره جامعه را از حرکت متوقف می کند و این امر نشان دهنده حساسیت مسائل فرهنگی در جامعه است.


وی رسالت حوزه های علمیه را ورود در عرصه های فرهنگی اسلام در جامعه دانست و گفت: رسالت اصلی حوزه های علمیه ورود در مسائل فکری، عقیدتی و اخلاقی جامعه است و حوزه های علمیه باید در این مسائل به دلیل حساسیت بالای ان ورود کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی وظیفه حوزه های علمیه را در شرایط کنونی بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: خدمت به مسائل فرهنگی اسلام اساس جامعه می‌باشد که وظیفه اصلی حوزه های علمیه است.


وی در ادامه با انتقاد از نبود امکانات برای ایجاد حوزه علمیه در برخی از شهرهای استان، ابراز داشت: بسیاری از شهرهای استان از نعمت حوزه های علمیه در آن بی بهره اند و این امر در دراز مدت مشکلاتی جدی به همراه خواهد داشت.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه های علمیه به  ویژ در میان طلاب نسل سوم انقلاب، یاد آور شد: تحکیم و ترویج ارتباط میان طلاب و مفاهیم عمیق دفاع مقدس اثر گران بهایی را بر جای می گذارد که نباید از این ظرفیت به سادگی عبور کرد.


در پایان این دیدار سردار ظفری با اشاره به آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برای همکاری همه جانبه با حوزه های علمیه استان اعلام آمادگی کرد و خواستار ارتباط بیشتر حوزه علمیه با این نهاد ارزشمند شد./979/202/ب1

ارسال نظرات