۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۱۲۶۸۰
امام جمعه اهل سنت تربت جام؛

برخی از سران کشورهای اسلامی آگاهانه بر آتش فرقه گرایی می‌دمند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت تربت جام با بیان این‌که برخی از سران کشورهای اسلامی آگاهانه فرقه گرایی را ترویج می‌کنند، گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی در حال حاضر در آتش فرقه گرایی می‌سوزند که این امر حاصل تلاش‌های استکبار جهانی است.
امام جمعه تربت جام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی شرف الدین جامی الاحمدی، امام جمعه اهل سنت تربت جام ظهر امروز پنجم بهمن ماه در نشست دو روزه جریان شناسی تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی که با حضور آیت الله واعظ زاده خراسانی دبیر کل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و حجت الاسلام لطفیان مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در مشهد آغاز شد، گفت: از صدر اسلام تاکنون اشکال مختلف اختلاف نظرها در بین مسلمانان وجود داشته است.

 

وی افزود: در پشت این جریان های تفرقه، غیرمسلمین و مسلمان‌نماهایی بودند که گاه با حمایت از یک فرقه و کوبیدن فرقه دیگر کار را به جنگ می کشاندند و کم نیست در تاریخ جنگ هایی که براساس این تفرقه ها به وجود آمده است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که اسلام آب زلالی است که از سرچشمه توحید منشأ می گیرد و اصل اسلام خدای متعال، قرآن شریف و پیامبر اکرم(ص) است که مورد قبول مذاهب مختلف بوده است و هیچگاه تفاوت های سطحی و برداشتی نتوانسته است که بین علمای دلسوز مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کند.

 

امام جمعه اهل سنت تربت جام با بیان این که از صدر اسلام تاکنون حول این محورها مسلمانان اتفاق نظر دارند، اظهار کرد: گرچه در پاره ای از جزئیات کم اهمیت اختلاف نظر هم دارند و جای تعجب است که چرا بین امتی که این چنین عوامل متحد کننده دارند، گاهی ناظر اهانت ها و توهین ها هستند که حتی در قرون اخیر به تحقیر یکدیگر هم می پردازند.

 

وی ادامه داد: دست های استکبار این گونه اختلاف‌ها و تفرقه ها را دامن می زند و در قرون اخیر که فرقه های اسلامی با هم متحد بودند فرقه های جدیدی در دامان اسلام ساخته و به جوامع معرفی شدند تا عاملی برای افتراق باشند.

 

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی بیان داشت: از جمله این فرقه ها پیدایش بهائیت در ایران و افراطی گری به نام های مختلف و دهها فرقه دیگر است.

 

وی ادامه داد: چه  کسی می تواند منکر شود که پیدایش القاعده و طالبان و داعش و بوکوحرام از سوی همین ایادی استکبار در سال های اخیر به وجود آمده است و این پیدایش ها برای جلوگیری از رشد سریع اسلام و نشان دادن چهره خشن از اسلام است.

 

امام جمعه اهل سنت تربت جام اظهار کرد: برخی از سران کشورهای اسلامی متأسفانه آگاهانه مروج این فرقه گرایی شدند و در حال ضربه زدن به ریشه اسلام هستند چه کسی است که نداند پشت تبلیغات فرقه گرایی شبکه های ماهواره های چه کشورهایی هستند.

 

وی افزود: کسانی که مروج فرقه گرایی هستند تحت تأثیر سلطه فرهنگی و استعماری هستند و به دنبال آشوب و فتنه و کشتن مردم بی گناه است و برای جلگوگیر از گسترش اسلام ناب محمدی و مبارزه با خیزش های اسلامی تلاش می کنند.

 

امام جمعه اهل سنت تربت جام ادامه داد: بسیاری از کشورهای اسلامی در حال حاضر در آتش فرقه گرایی می سوزند که حاصل و دست پرورده استکبار جهانی است./934/202/ب2

ارسال نظرات