۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۷۳۰
استاد حوزه علمیه:

منشأ شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی رشد عقلانیت دینی در جامعه بود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام به وسیله هدایتگری و روشنگری زمینه رشد عقلانیت دینی را در میان مردم فراهم کرد، گفت: گسترش عقلانیت دینی در جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.
ريشه هاي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فخر روحانی، استاد حوزه علمیه بعد از ظهر امروز در آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایلی که امام توانست در سال 57 زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کند این بود که از مدت‌ها قبل یعنی چندین سال قبل تر از سال 57 اقدام به ایجاد بسترهای انقلاب کردند، گفت: همانطور که امام در سخنان خود به وزیر دولت پهلوی و شاه گفته بودند با تربیت نوزادانی که در گهواره بودند ایشان توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

 

وی افزود: در دوران پهلوی اختناق موجود و ظلم و فساد درباریان و فقر عمومی در کشور و همچنین حضور بیگانگان موجب شد که مردم به دنبال یک فرهنگ ناجی برای خود باشند و از آن جایی که زمینه باورهای مذهبی و به‌خصوص فرهنگ عاشورا در میان مردم فراموش نشده بود زمانی که امام ارزش‌های اسلامی را باردیگر به جامعه ارائه کردند زمنیه اقبال عمومی به آن فراهم شد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: امام به مرور زمان اقدام به احیای ارزش‌های اسلامی در میان مردم کرده و سعی کردند به مردم جسارت و بیداری دهند تا آن‌ها بتوانند به راحتی برای بروز اعتقادات و باورهای ارزشی خود در جامعه اقدام کنند.

 

خانم فخر روحانی افزود: القای اعتقادات دینی به مرور زمان در قالب سخنرانی و نوشته توانست فرهنگ غالب بر جامعه را تغییر داده و زمینه گسترش عقلانیت دینی را فراهم کند و همین عقلانیت توانست سرانجام منشأ پیروزی انقلاب شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های انقلاب عقلانیت دینی است، تصریح کرد: تا زمانی که عقلانیت دینی در میان مردم زنده باشد دشمن نخواهد توانست آسیبی به انقلاب و ارزش‌های دینی وارد کند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: برای اینکه بتوانیم جامعه خود را به جامعه منتظر ظهور نزدیک کنیم باید ما هم مانند امام خمینی(ره) ارزش‌های دینی و عقلانیت دینی که در جامعه در اثر جنگ نرم فرهنگی دشمن ضعیف شده است را دوباره در میان نسل جوان احیا کنیم و بهتر است همانطور که امام خمینی(ره) فرموده اند این کار را از دبستان ها و از کودکان خردسال آغاز کنیم که این موضوع مستلزم همکاری همگانی والدین به‌خصوص مادران در امر تربیت دینی فرزندان است.

 

خانم فخر روحانی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم در زندگی مانند یک مؤمن واقعی عمل کنیم باید تا جایی که می توانیم ارزش‌های دینی و عقلانیت دینی را در میان نسل جوان زنده کنیم./968/202/ب2

ارسال نظرات