۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۳۱۳۰۰۴
خبرگان بصیر(50)

برخی با تحریک استعمارگران با اصل مترقی ولایت فقیه مخالفت می کنند/ ولایت فقیه؛ ضامن ثبوت و بقای نظام

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری ولایت فقیه را عامل مصون ماندن کشور از گزندها دانست و گفت: برخی با تحریک استعمارگران، غرض ورزی و نا آگاهی دست به اقداماتی می زنند اما راه به جایی نخواهند برد.
آيت الله مجتهد شبستري آيت الله مجتهد شبستري آيت الله مجتهد شبستري آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی گفت: مجلس خبرگان دو وظیفه دارد که وظیفه اصلی آن عبارت از تعیین رهبر جمهوری اسلامی ایران است.


وی افزود: وظیفه دوم نظارت بر واجدیت شرایط است که آیا رهبر موجود شرایط لازم را دارد یا از دست داده است؛ از آنجایی که رهبر مهم ترین رکن نظام است و ستون نظام به شمار می رود بنابراین جایگاه مجلس خبرگان بسیار بالا بوده و مهم ترین جایگاه را دارد چون متعلق آن مسأله رهبری است.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به خبرگان اظهار داشت: افرادی هستند که در زمان موقع نوشتن قانون اساسی نیز با ولایت فقیه مخالفت داشتند و سعی می کردند که اصول مربوط به ولایت فقیه در قانون نباشد اما در گذشته موفق نشدند.


وی ادامه داد: امروز نیز افرادی در گوشه و کنار هستند که با اصل مترقی قانون اساسی با وجود این که برکات آن را می بینند مخالفت می کنند، از برکات ولایت فقیه امنیت، آرامش و ثبات نظام است؛ در طول تاریخ پیروی انقلاب ضامن ثبوت و بقای نظام ولایت فقیه بوده است.


امام جمعه تبریز با بیان این که اگر سایه ولایت فقیه در کشور وجود نداشت از آفات و گزندها مصون نبودیم، ابرازداشت: با وجودی که افراد این مسائل را می بینند متأسفانه با تحریک استعمارگران، غرض ورزی و نا آگاهی دست به اقداماتی می زنند، افرادی هستند که با ولی فقیه زاویه داشته باشند اما دراقلیت هستند و نمی توانند بر رکن رکین نظام جمهوری اسلامی لطمه ای وارد کنند؛ همچنین باید بدانند که افکار آنها نمی تواند جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.


وی با اشاره به مطرح شدن مسأله شورا رهبری همزمان با ایام انتخابات عنوان کرد: طبق قانون اساسی شورای رهبری منتفی است، پیش از این که قانون اساسی بازنگری شود آمده بود رهبر یا شورای رهبری اما به واسطه دستور حضرت امام(ره) برای بازنگری در قانون اساسی شورای رهبری برداشته شد و طبق قانون رهبری باید منحصر به فرد باشد.


آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: هرکسی مسأله شورای رهبری را مطرح کند بر خلاف صریح قانون اساسی سخن گفته است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات