۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۳۱۳۰۵۲
نماینده ولی فقیه در کرمان:

نفوذ کلام و راه امام به خاطر اخلاص ایشان بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: نفوذ کلام و راه امام به جهت اخلاص ایشان بود چراکه ایشان در شرایط یأس و ناامیدی حاکم بر جامعه، ندای انقلاب سردادند و با درک عمیق این مطلب که این جنایات؛ جنایاتی نیستند که مردم بیدار و انقلابی ایران آن را فراموش کنند، وارد صحنه شده و با حمایت علما و مراجع تقلید این انقلاب را رقم زدند.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان صبح امروز در دیدار دبیران ستاد دهه فجر استان کرمان، اظهار داشت: انقلاب به معنای دگرگونی عمیق و همه جانبه ای است که ماهیتش با ماهیت نظام حاکم متفاوت است از این رو در دنیا انقلاب های بسیاری رخ داده است همچون انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب های مارکسیستی که جنایات بسیاری به بار آوردند که از ظلم های قرون وسطایی و دوره جاهلیت وحشتناک تر بودند چراکه با ایدئولوژی مارکس و هگل در شوروی پیاده شده است و بر اساس هوای نفسانی و قدرت طلبی بوده چنانچه استالین قریب 30 میلیون انسان را به کام مرگ کشاند.


وی بیان داشت: اگر کسی در رابطه با انواع انقلاب ها در دنیا مطالعه کند؛ خواهد فهمید که انقلاب اسلامی ایران با چه ایدئولوژی متفاوتی شکل گرفته است مردم و رهبری ما چه کار عظیمی انجام داده اند چنانچه قدرت طلبی و هوای نفس در آن، جایی نداشته است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: شاه اشتباهات بزرگی مرتکب شد که همین اشتباهات موجب سرعت گرفتن پیروزی انقلاب و منجر به فرار وی از ایران شد چنانچه در حمله به مسجد جامع کرمان، حمله به مدرسه فیضیه قم و جریاناتی از این قبیل اهانات بسیاری روا داشت چراکه تنها هدفش قدرت طلبی بود و همین امر موجب بی توجهی به آثار ظلم و جنایات در جامعه می شد.


وی خاطرنشان کرد: امام شخصی روان شناس و موقعیت شناس بودند به گونه ای که می دانستند از چه زمانی مبارزه را آغاز کنند و موقعیت را برای شکل گیری انقلاب فراهم آورند چنانچه همین امر موجب شکل گیری انقلابی عظیم با شهادت طلبی مردم مومن و انقلابی ایران شد.


نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: در آن زمان برخی تماشاگر راهپیمایان بودند و نمی دانستند امام کیست و چه کار می کند و هیچ اطلاعی از اوضاع نداشتند اما عده ای دانشجو و طلبه انقلابی و حق جو با شور و هیجان بسیار فعالیت می کردند و به روشنگری می پرداختند.


وی یادآور شد: اهانت‌های شخص محمدرضا پهلوی به دین و مقدسات و روحانیت به حدی فراوان بود که تصور نمی کنم تا آن زمان کسی مانند او چنین جساراتی کرده باشد چنانچه در سخنرانی های خود مساله استعمار سرخ (کمونیست و شوروی) و استعمار سیاه (روحانیت) را تشبیه به حیوان نجسی می کند که باید از آن دوری جست از این رو شاهدیم که امام (ره) در همین حین می فرمایند: رژیم شاه گور خود را کنده است.


امام جمعه کرمان تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که این نفوذ کلام و راه امام به جهت اخلاص ایشان بود چراکه ایشان در شرایط یاس و ناامیدی حاکم بر جامعه، ندای انقلاب سردادند و با درک عمیق این مطلب که این جنایات؛ جنایاتی نیستند که مردم بیدار و انقلابی ایران آن را فراموش کنند، وارد صحنه شده و با حمایت علما و روحانیت و مراجع تقلید از جمله آیت الله گلپایگانی این انقلاب را رقم زدند.


وی ادامه داد: مومن باید خداترس باشد چنانچه مبارزان آن زمان اینگونه بودند و با وجود شکنجه های وحشتناک ساواک همچنان از پا ننشستند و در راه ارزش ها و آرمان های اسلام قدم گذاشتند تا انقلاب به پیروزی رسید.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری بیان داشت: دو عامل اساسی جهالت، حماقت و پیروی از هوای نفس موجب شکل گیری ظلم و جنایت است چنانچه کمونیست ها نیز با همین دو عامل ضربه های فراوانی به پیکر انقلاب وارد کردند به گونه ای که امثال شهید بهشتی و باهنر و رجایی و دیگر شهدای بزرگوار این راه را همین افراد نادان و متظاهر از ما گرفتند از این رو می بینیم این انقلاب چه هزینه های سنگینی برای پایداری و استقامتش پرداخته است.


وی عنوان داشت: حفظ انقلاب از به وجود آمدن آن سخت تر و دشوارتر است چراکه اشخاص در جریان شکل گیری انقلاب به فکر خود نیستند اما پس از پیروزی آن شرایط تغییر می کند و برخی به فکر مقام و منصب هستند اما به لطف خدا این ملت سرافراز در همه مراحل در صحنه بودند و ایستادگی کردند چنانچه تفاوت عمده انقلاب ما با دیگر انقلاب های جهان در همین پایمردی و ایستادگی مردم پس از انقلاب است از این رو باید مبّلغ و مروج ارزش ها باشیم تا همواره محکم و استوار در مقابل دشمن بایستیم.


نماینده ولی فقیه در کرمان خاطرنشان کرد: باید انقلاب را تا ظهور ولی عصر حفظ کنیم و پرچم آن را به دست مبارک حضرت ولی عصر بسپاریم و این امر محقق نمی شود مگر با آمادگی کامل جامعه بشری برای شکل گیری ظهور و این زمانی رخ خواهد داد که ملت ها بدانند ایدئولوژی مادی نمی تواند ما را به صلاح و رستگاری برساند.


وی با اشاره به ظلم آل سعود به ملت مسلمان جهان ابراز داشت: فکر وهابیت یک فکر ارتجاعی و خطرناک است که متاسفانه موجب کشتار در یمن، سوریه و عراق شده است اما شاهدیم که این کشورها چگونه در مقابل این ظلم ایستادگی می کنند و ان شاءالله به وعده الهی پیروز می شوند.


امام جمعه کرمان در پایان ضمن اشاره به مساله انتخابات گفت: متاسفانه هنوز در کشور ما حزب واقعی شکل نگرفته است که اگر چنین بود هیچ نگرانی نداشتیم اما آنچه حائز اهمیت است مسأله درک صحیح حقایق و پشتیبانی از ولی فقیه در هر زمینه ای است از این رو طبق خواسته رهبری باید تلاش کنیم انتخاباتی پرشورتر از همیشه داشته باشیم./9703/202/ب1

ارسال نظرات