۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۱۳۰۷۱

امام جمعه نجف خواستار توجه به توصیه‎های آیت الله سیستانی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف خواستار توجه به توصیه‎‌های آیت الله سیستانی پیرامون مبارزه با مفسدان و اجرای اصلاحات شد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف روز گذشته در جلسه هیات مرکزی موسسه شهید محراب به توصیه حضرت آیت الله سیدعلی سیستانی، از مراجع تقلید پیرامون اجرای اصلاحات و شناسایی مفسدان اشاره کرد و گفت: سخنان حضرت آیت الله سیستانی در مورد ضرورت اجرای طرح اصلاحات و شناخت مفسدان مانند زنگ خطری برای حکومت عراق محسوب می شود که تاکنون هیچ گونه از این خواسته‎ها را عملی نکرده است.


وی افزود: کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی که در بغداد برگزار شد، گامی صحیح برای نشان دادن توانایی سیاسی عراق است.


امام جمعه نجف به سخنان ثامر السیهان سفیر کنونی عربستان در عراق پیرامون بسیج مردمی واکنش نشان داد و گفت: سخنان سفیر عربستان در عراق اقدامی مداخله جویانه است و عربستان باید از این کشور عذرخواهی کند.


وی در بخش دیگر سخنان خود به تلاش برخی از عشائر و مردم استان دیالی در ایجاد شکاف در بین ملت عراق اشاره کرد و اظهار داشت: حوادث استان دیالی مانند بمب ساعتی بود که هر زمان امکان انفجار و گسترش فتنه و تفرقه در بین ملت عراق وجود داشت که به حمدالله این بمب نیز خنثی شد.


حجت الاسلام قبانچی توافق هسته‎ای ایران با گروه 5+1 را ارزشمند توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: توافق هسته ایران نشان از قدرت شیعیان در جهان است./994/ب903/د

ارسال نظرات