۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۳۰۸۳
تداوم اقدامات و سخنان غیر مسؤولانه در دستگاه های اجرایی؛

هجمه رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی به هیات های نظارت

خبرگزاری رسا ـ در حالی که قانون وظایف دستگاه های اجرایی و نظارتی انتخابات را به روشنی مشخص کرده، رییس ستاد اجرایی انتخابات خراسان شمالی بدون توجه به این اصل مهم، هیات های نظارت را به باد انتقاد گرفت.
نوروزيان- نشست مشترک مديران رسانه ها و ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در نشست مشترک مدیران رسانه‌ها و ستاد انتخابات، با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری و تحقق حماسه سیاسی در انتخابات، اظهار کرد: برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور گسترده مردم نتایج مهمی در حوزه داخلی و خارجی کشور و نظام اسلامی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه البته تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیازمند لوازم و زمینه‌هایی است، افزود: یکی از مهم‌ترین موارد مورد نیاز برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تحقق حماسه سیاسی، حضور همه سلایق درون نظام در رقابت های انتخاباتی است.

 

نوروزیان اضافه کرد: به این منظور می بایست تنگ‌نظری‌ها و اعمال سلقیه‌های حزبی و جناحی کنار گذاشته شده و نگاه مشارکتی حاکم باشد چرا که در غیر این صورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه این نگاه مشارکتی مناسب در ثبت نام داوطلبان رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نیز بررسی صلاحیت آنها در هیأت‌های اجرایی به خوبی حاکم بود، خاطرنشان کرد: اما با وجود این متأسفانه هیأت‌های نظارت استانی در بررسی صلاحیت داوطلبان عملکرد مناسبی نداشتند.

 

وی تصریح کرد: برخی شور و شوق ثبت نام شمار زیادی از داوطلبان را به صورت نامناسب و نادرست به ثبت نام فله ای تعبیر کردند که باید در مقابل آن ردصلاحیت های فله‌ای صورت گیرد درحالی که داوطلبان ثبت نام شده جزء نخبگان سیاسی کشور بودند.

 

نوروزیان با بیان اینکه اطلاق ثبت‌نام فله ای به داوطلبان انتخابات، توهین به شعور مردم و نوعی نخبه‌کشی است، افزود: ثبت نام حدود 12 هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و بیش از 800 نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون صورت گرفت و کسی حق ندارد به افزایش شمار داوطلبان رقابت در انتخابات خرده بگیرد.

 

وی ادامه داد: در هر صورت با وجود عملکرد مناسب هیأت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان، هیأت های نظارت استانی با تنگ‌نظری اقدام به رد صلاحیت شمار زیادی از افراد کرده و صلاحیت شمار بیشتری را نیز احراز نکردند.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه این عملکرد نامناسب مربوط به هیأت های نظارت استانی بوده و ربطی به شورای نگهبان ندارد، خاطرنشان کرد: برخی مغلطه کرده و اعتراض به عملکرد هیأت‌های نظارت استانی را اعتراض به شورای نگهبان و تضعیف این نهاد قانونی عنوان می کنند در حالی که اساسا شورای نگهبان هنوز در تأیید و یا ردصلاحیت این افراد نقشی ایفا نکرده است.

 

وی تصریح کرد: با اعتراض داوطلبان رد و یا عدم احرازصلاحیت شده دو انتخابات پیش رو، امید می رود شورای نگهبان بخشی از اشکالات موجود را مرتفع کرده و زمینه را برای حضور همه سلایق درون نظام در رقابت های انتخاباتی فراهم کند.

 

رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌هایی نیز به نامزدهای انتخاباتی داشت و از آنها خواست تا در تبلیغات خود از ورود به مسائلی نظیر قومیت ها و مذاهب و تقسیمات کشوری خودداری کرده و همچنین به مردم وعده‌های ناممکن ندهند.

 

نوروزیان همچنین از رسانه‌ها خواست با پرداختن به منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نامزدها، در راستای کاهش ریخت و پاش‌های تبلیغاتی در استان فعالیت کنند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان با یکدیگر در سراسر کشور برگزار می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات