۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۱۳۱۵۸
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

دوری از اندیشه ناب قرآن و سنت نبوی عامل تفرقه میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: اگر اندیشه و تفکر حاکم بر جریان‌های تفرقه افکن، منطبق بر اندیشه ناب قرآن و سنت نبوی بود، هیچ‌گاه موجب بروز تفرقه و خونریزی میان مسلمانان نمی‌شد.
حجت الاسلام حاتميان

به گزارش خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست مشترک علما و چهره‌های تقریبی شیعه و اهل سنت خراسان رضوی که با موضوع «تشیع انگلیسی، تسنن آمریکایی» در مشهد برگزار شد، با اشاره به مشکلات دنیای اسلام در عصر حاضر ابراز کرد: امروز درد بزرگ امت اسلامی جهالت عده‌ای اندک در میان این امت است که موجب شده است تا به جای بحث در موضوعات علمی ناچار باشیم تا دور هم جمع شویم تا راه چاره‌ای برای مقابله با برداشت‌های غیر صحیح و گمراه کننده از اسلام باشیم.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به جریانات افراطی و تفرقه‌افکن، گفت: این گرفتاری است که استکبار برای امت اسلامی ایجاد کرده است از همین رو اگر اندیشه و تفکر حاکم بر این جریانات منطبق بر اندیشه ناب قرآن و سنت نبوی می‌بود، هیچ‌گاه موجب بروز تفرقه و خون‌ریزی میان مسلمانان نمی‌شد.

 

وی با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه جبهه استکبار از جریانات تفرقه افکن تصریح کرد: اگر به همین کسانی که به اسم شیعه به همسر و صحابه پیامبر(ص) توهین می‌کنند، بخواهید که با دشمن آشکار اهل‌بیت(ع) که قصد تخریب حرم سبط رسول خدا(ص) را دارد بجنگند، قبول نمی‌کنند، آن‌ها با هدایت و حمایت جبهه استکبار شیوه ابراز محبت خود به اهل بیت(ع) را توهین به همسر و صحابه پیامبر(ص) می‌دانند.

 

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: جریان افراطی به اسم اسلام، زنان و کودکان بی‌گناه را سر می‌برند و با انتشار چهره خشن و وحشی از اسلام در سطح جهان موجب شده‌اند تا هدفی را که مستکبران سال‌ها با صرف هزینه و چاپ کتب مختلف به آن نرسیده‌اند، محقق سازند.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات این گروه‌ها، ابراز کرد: در این راستا رسانه‌های جریان استکبار با انتشار تصاویر جنایات این گروه‌ها به اروپایی‌ها هشدار می‌دهند که بیدار شوید و چهره اسلام را ببینید.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به سوء استفاده جریانات افراطی از مضامین ارزشی اسلام، گفت: آن‌ها با واژه‌های ارزشی مانند هجرت و جهاد، جوانان را از اروپا و سرتاسر جهان به منطقه می‌آورند و آن‌ها را با شعار «برای خدا بجنگ تا شهید شوی و با پیامبر همنشین گردی» تشویق به جنایت می‌کنند.

 

وی منبع احکام دین اسلام را برای تمام مسلمانان یکسان عنوان کرد و ادامه داد: تفاوت در فهم مفاهیم موجب اختلاف می‌شود اما این اختلاف یک اتفاق منطقی است زیرا همین اختلافات موجب شکوفایی تمام علوم شده و در هیچ آیه‌ای از قرآن نیز منع بر اختلاف نشده است؛ از این رو آنچه در قرآن نهی شده دوری از تفرقه و نزاع است./1325/102/ب2

 

منبع:  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات