۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۳۱۳۳۷۲
مبلغ دینی:

مبلغان در ناآگاهی جامعه جهانی از تفکرات شیعی مقصر هستند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ اسلامی در کشورهای اروپایی گفت: عدم ارائه کردن تشیع و تفکرات شیعی به صورت جهانی سبب بروز اقدامات تروریستی برخاسته از تفکرات سلفی گری خواهد شد.
حجت الاسلام ميلاني

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حیدر میلانی، مبلغ اسلامی در کشور انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی، در حلقه تبلیغی زبان انگلیسی برادران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به بیان سخنانی مرتبط با سلفی گری و افراط گرایی اسلامی در کشورهای انگلیسی زبان بویژه انگلیس پرداخت و گفت: فراگیری دانش زبان انگلیسی از سوی اعضای طلبه حلقه زبان انگلیسی، و بکارگیری آن برای تبلیغ اسلام و تفکرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام امری بسیار پسندیده و ضروری است.

 


وی یکی از مهم ترین علل وجود سلفی گری و وهابیت در کشورهای غربی به ویژه انگلیس را عدم حضور پررنگ شیعه در میان آنها در عرصه نوشتاری و کتاب و در عرصه شبکه های مجازی دانست.

 


حجت الاسلام میلانی سلفی گری و وهابیت را نوعی بیماری برشمرد که قابلیت شیوع در اقصی نقاط دنیا چه در جمع مسلمانان بویژه شیعیان و چه در میان کفار اعم از مسیحیان و یهودیان دارد.

 


وی افزود: این تروریست ها از لحاظ سیاسی و مالی مورد حمایت بعضی از کشورهای غربی و همچنین کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی هستند.

 


این مبلغ اسلام در کشورهای غربی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در تولید تفکر سلفی گری و افراط گرایی اسلامی نقش بسزایی را ایفا می کند تا افرادی را با هدف جهاد که از نگاه آنها برای تضمین آخرتشان می باشد به منظور قتل و خونریزی در عراق، سوریه و کشور های دیگر تربیت کند.

 


وی حتی کشورهای غربی را نیز قربانی تفکر سلفی گری و وهابیت دانست و ابراز داشت: حادثه خونبار پاریس هم نتیجه شیوع این تفکرات افراطی است.

 


حجت الاسلام میلانی در بخش دوم صحبت های خود به مساله نشاختن شیعه به دیگر مذاهب اشاره و گفت: عدم ارائه کردن تشیع و تفکرات شیعی به صورت جهانی عمدتا سبب بروز اقدامات تروریستی برخاسته از تفکرات سلفی گری شده و طلاب علوم دینی، دانشجویان، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه باید در معرفی هویت اصلی شیعه تلاش و جدیت وافری به خرج دهند و تفکرات شیعه را از طریق رسانه های مجازی مثل اینترنت به عالمیان ابلاغ کنند.

 


حجت الاسلام میلانی گفت: بنده براین باورم مبلغان شیعی در این ناآگاهی جامعه جهانی از تفکرات شیعه اثنی عشری و مکتب اهل بیت تقصیر بسزایی دارند./859/102/ب1


منبع: معالم

ارسال نظرات