۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۱۳۶۹۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

کمبود روحانی سبب خالی ماندن شماری از خانه‌های عالم خراسان شمالی شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کمبود روحانی، جانمایی نامناسب و مهاجرت روستاییان سبب خالی ماندن شماری از خانه‌های عالم ساخته شده در روستاهای این استان شده است.
حجت الاسلام خادمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، با اشاره به اقدامات این نهاد در بخش تبلیغ، اظهار کرد: تاکنون 133 باب خانه عالم در روستاهای این استان احداث شده اما متأسفانه برخی از این خانه‌ها با وجود تکمیل شدن، فاقد روحانی بوده و بلااستفاده مانده اند.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از خانه‌های عالم در روستاهای استان به دلیل عدم جانمایی درست و قرار ندادن برخی از مؤلفه‌ها از جمله نزدیکی به مساجد در استان بلااستفاده مانده اند، افزود: همچنین برخی از خانه‌های عالم نیز به دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش جمعیت روستاها خالی مانده اند زیرا جمعیت یکی از شاخص های اصلی فعالیت تبلیغی در روستاها محسوب می شود.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه افزون بر این کمبود روحانی مبلغ یکی دیگر از دلایل خالی ماندن برخی از خانه های عالم احداث شده در استان است، خاطرنشان کرد: از این رو نهاد تبلیغات اسلامی از این پس رویکرد جدیدی را در پیش گرفته و تا زمانی که روحانی مبلغ برای یک روستا و منطقه تأمین نشود در آن روستا خانه عالم احداث نخواهد کرد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح احداث سوییت به منظور اسکان روحانی مستقر در روستاهای کم جمعیت، اظهار کرد: این طرح در برخی از استان‌های کشور اجرا شده و نتایج مناسبی نیز داشته است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان شمالی اضافه کرد: در این طرح با احداث سوییت‌هایی با زیربنای 30 متر‌مربع، افزون بر تأمین فضای مورد نیاز برای اقامت روحانی مستقر در روستاها، فضایی هم برای دفتر کاری روحانی ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: بر اساس برنامه طرح احداث سوییت برای روحانیان مستقر در آینده ای نزدیک برای شمار زیادی از روستای کم جمعیت خراسان شمالی اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: البته در حال حاضر نیز 17 باب خانه عالم با استفاده از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب در روستاهای استان در دست احداث هستند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، اظهار کرد: غالب این طرح ها اجرایی شده اما متأسفانه اجرای بزرگ‌ترین طرح مصوب سفر رهبری در حوزه نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به دلیل عدم واگذاری زمین معطل مانده است.

 

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: احداث مجتمع فرهنگی نهاد تبلیغات اسلامی در بجنورد با زیربنای سه هزار مترمربع و 70 میلیارد ریال اعتبار، بزرگ‌ترین طرح سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی بود که اکنون معطل زمین است.

 

وی با اشاره به اینکه نهاد تبلیغات اسلامی استان پیگیری‌های مختلفی برای اجرای این طرح انجام داده اما هنوز زمینی واگذار نشده است، خاطرنشان کرد: امید می رود با مذاکرات انجام شده با شهردار و شورای اسلامی شهر بجنورد زمین مورد نیاز برای مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی استان تا پایان امسال تأمین و در اختیار این اداره‌کل گذاشته شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: این طرح دارای سالن‌های اجتماعات چندمنظوره و فضای فرهنگی بوده که نیازهای استان را در بخش های مختلف تأمین خواهد کرد.

 

وی با یادآوری اینکه در سفر رهبری به خراسان شمالی 120 میلیارد ریال اعتبار به اداره کل تبلیغات اسلامی استان اختصاص یافت، افزود: ساخت پنج مجتمع فرهنگی چندمنظوره در شهرهای بجنورد، فاروج، گرمه، جاجرم و اسفراین از جمله طرح های مصوب سفر رهبری به استان بودند.

 

حجت الاسلام خادمی گفت: اکنون مجتمع شهرهای اسفراین و جاجرم به ترتیب با 900 و 690 متر مربع زیربنا، 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مجتمع های گرمه و فاروج نیز به ترتیب با 50 و 85 درصد پیشرفت فیزیکی، در دست ساخت قرار دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی احداث دو باب دبیرستان، احداث 33 باب خانه عالم، تجهیز مؤسسات علوم قرآنی و کتابخانه های تخصصی حوزه دین و اختصاص مکانی برای عرضه محصولات فرهنگی در بجنورد را از دیگر مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی اعلام کرد که در مناطق مختلف استان اجرا شده اند./9314/202/ب1

ارسال نظرات