۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۱۳۷۹۵
از سوی اتحادیه دانشمندان جهان اسلام؛

دایره‌المعارف اسلامی برای افراد تازه مسلمان تدوین ‌شد

خبرگزاری رسا ـ معاون بین‌الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام از تدوین دایرة‌المعارف اسلامی برای افراد تازه مسلمان خبرداد و گفت: این دایرة المعارف به زبان‌‌های خارجی با متن ساده و روان و به صورت کاربردی تدوین شده است تا مفاهیم اسلامی بهتر به مخاطبان رسانده شود.
حجت الاسلام عباس نصيري فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس نصیری فر، معاون بین‌الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام، پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که رسانه‌های غربی و عمال آنها در منطقه در زمینه شیعه ستیزی کار می‌کنند، اظهار داشت: ما این خلأ را احساس کردیم و در همین جهت فعالیت‌های خود را شروع کردیم و به فضل خدا موفق به تدوین دایرة المعارف اسلامی برای افراد تازه مسلمان شدیم.

 

وی با اشاره به متن ساده و روان این دایرة المعارف و کاربردی بودن آن خاطرنشان کرد: تاکنون توسط نهادهای فرهنگی که در داخل و خارج فعالیت می‌کنند حدود 3600 عنوان کتاب به زبان‌های خارجی ترجمه شده است ولی این از محدودترین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که به زبان کشورهای مقصد تدوین شده است و ترجمه نیست.

 

حجت الاسلام نصیری فر افزود: کسانی که تازه مسلمان می‌شوند نمی توانند با مفاهیم و عبارات سنگینی مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ارتباط برقرار کنند و به همین خاطر به این نتیجه رسیدیم باید یک کتاب جامع و روان برای این افراد تهیه و تدوین شود که نقایص کتاب‌های دیگر را نداشته باشد و مخاطبان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

 

وی تدوین این کتاب به زبان‌های خارجی را از ویژگی‌های خاص این کتاب دانست و ابراز داشت: ویژگی دیگر این کتاب این است که خارج از بحث اختلافات مذهبی به مباحث علمی اهل بیت(ع) پرداخته است و یک نگاه تقریبی بر این اثر حاکم است و مسائل تاریخی را مطرح نکرده است.

 

معاون بین‌الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام راهنمایی مراجع را در این زمینه بسیار کارگشا دانست و گفت: سعی شده است در این اثر از کمک‌های دولتی استفاده نشود و زیر نظر مرجعیت باشد و از نظر علمی هم بتوانیم از ارشادات آنها استفاده کنیم./843/پ202/ی

ارسال نظرات