۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۰۱۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رشد معنوی و رفاه اقتصادی ارمغان انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رشد معنوی، فرهنگی و رفاه اقتصادی موجود در کشور ارمغان و نتیجه انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام يعقوبي- مراسم گراميداشت 12 بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله دوازدهم بهمن، سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، با اشاره به شرایط ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دوران رژیم ستم شاهی حضور بیش از 40 هزار مستشار غربی در کشور، هویت ایرانی را نقض کرده و کرامت و انسانیت مردم را زیر سؤال برده بود.

 

وی اضافه کرد: در رژیم پهلوی در حالی که 35 درصد مردم ایران سوءتغذیه داشته و 40 درصد جمعیت شهری و 65 درصد جمعیت روستایی زیر خط فقر زندگی می کردند، رژیم برای برپایی جشن‌های دو هزار و 500 ساله بیش از 300 میلیون دلار هزینه می کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: به طور کلی کشور ما پیش از انقلاب اسلامی در بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی و اجتماعی عقب‌ماندگی‌های زیادی داشت اما به فضل الهی انقلاب اسلامی این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی دستاوردهای زیادی را برای مردم ایران به ارمغان آورد، افزود: امروز همه وظیفه داریم از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب حفاظت و حراست کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، فطرت و اسلام ناب محمدی را به مردم ایران بازگرداند، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب و نظام اسلامی مردم ایران از نظر معنوی و فرهنگی به جایگاه والایی رسیده و امروز نظام اسلامی از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی در زمره نظام‌های برتر در سطح دنیا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به جایگاهی رسیده که حل مشکلات و مسائل سیاسی منطقه ای و جهانی بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه رشد معنوی و فرهنگی و رفاه اقتصادی موجود در کشور ارمغان و نتیجه انقلاب اسلامی ایران است، افزود: با وجود شرایط اسف‌بار ایران در زمان رژیم پهلوی، اکنون مردم در همه شهرها و روستاهای کشور از نعمت گاز، برق، تلفن، آب و سایر امکانات رفاهی برخوردار بوده و این موج رشد و توسعه نیز روز به روز قوی‌تر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی از نظر علم و فناوری، قدرت و تسلیحات نظامی و فعالیت های فرهنگی و مذهبی قدرت بلامنازع منطقه است، اضافه کرد: درواقع انقلاب اسلامی در ایران همانند نوری بود که تاریکی ها را از بین برد و ملت ایران را به جایگاه شایسته خود رساند به همین دلیل نیز دشمنان و مستکبران نمی توانند این نور روشنی‌بخش و آگاهی‌دهنده را تحمل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اکنون همه ما وظیفه داریم از این انقلاب نورانی حفاظت کرده و با پیروی از ولایت فقیه، از خون‌های ریخته شده شهدا در برابر اقدامات و نقشه‌های دشمنان و بدخواهان حراست کنیم.

 

وی با اشاره به مسؤولیت نسل جوان در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی، افزود: ایران اسلامی قصد دارد خود را به عنوان کشوری ابرقدرت و متمدن به دنیا ثابت کرده و بر پایه تدین، تمدن بسازد که در این روند و تحقق این هدف، مسؤولیت نسل جوان، سنگین و حیاتی است./9314/202/ب1

ارسال نظرات