۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۰۳۱
آیت الله مجتهد شبستری:

اقتدار کشور در گرو تداوم راه و اندیشه امام است/ رهبر کبیر انقلاب مخالف باندبازی و انتصابات خویشاوندی بودند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: امروز باید به مؤلفه های انقلاب و تداوم آن توجه کرد و لازم است بدانیم عزت و اقتدار کشور و انقلاب در گرو تداوم راه و اندیشه امام راحل است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در مراسم یوم الله 12 بهمن با اشاره به عظمت و شگفتی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران شگفتی جهان را برانگیخت.

 


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران انقلابی متمایز و بی نظیر در جهان و مهم ترین وجه تمایز آن اسلامیت این انقلاب بزرگ بود، گفت: اندیشمندان مختلف جهان بر تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب ها بزرگ جهان اذعان دارند.

 


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب تغییر معادلات جهانی شد و ساختار بلوک شرق و غرب را به ریخت، گفت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت به برکت وجود رهبری بی نظیر حضور آگاهانه مردم به پیروزی رسید و تداوم یافت.

 


وی انقلاب را تولد دیگر اسلام ناب دانست و آن را به دستان پر برکت امام خمینی(ره) عنوان و تأکید کرد: امام راحل بر حاکمیت قوانین اسلامی در کشور، نهادها و ارگان های مختلف تأکید بسیار داشتند و به دنبال ایجاد حکومتی حقیقتا اسلامی بودند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به تأکیدات امام راحل در حضور پر شور مردم در انتخابات و برگزاری آن، ابراز داشت: این مردم شریف ایران بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و باید در تداوم و مدیریت آن نیز سهیم باشند و از انقلاب خود حمایت کنند.

 

وی با اشاره به مؤلفه استکبار ستیزی و نفی سلطه انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام راحل اندیشه نفی ظلم و سلطه را در جان ملت کاشت و به ملت ایران آموخت که هیچ گاه نباید زیر بار ظلم و جور اتسکبار جهانی رفت.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این‌که امام راحل آنچه از حکومت فقیه عادل در میان کتب فقهی از آن سخن رفته بود را محقق کرد و آن را به اجرا در آورد، گفت: این امام راحل بود که در کمال نا باوری انقلابی با رهبری فقیه عادل تحقق بخشید.

 


وی با تأکید بر شایسته سالاری در نظام اسلامی، گفت: انتصاب سلیقه ای، باندبازی و خویشاوند نگری مطابق اندیشه امام راحل نبود، باید در نظام مدیریتی کشور شایسته سالاری حاکم شود و در هر مقام شخصی که شایسته است قرار گیرد.

 


آیت الله شبستری اساس انقلاب را بر خدمت دانست نه ریاست و تصریح کرد: امروز باید به مؤلفه های انقلاب و تداوم آن توجه کرد و لازم است بدانیم عزت و اقتدار کشور و انقلاب در گرو تداوم راه و اندیشه امام راحل است.

 


وی با اشاره به سال همدلی و همزبانی، گفت: مسؤولان باید در به مشکلات ملت رسیدگی کنند و با کمال خوشرویی با ملت برخورد داشته باشند و نیازهای آن ها سریعتر پاسخ داده شود، انتخابات پیش روی برای ملت است و برای شخص یا جناح خاصی نیست و به امید خدا ملت ایران در 22 بهمن و انتخابات اسفند پیروز خواهند بود./854/202/ب1

ارسال نظرات