۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۰۴۵
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی:

صیانت و حمایت از انقلاب اسلامی وظیف تمام ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعود‌نیا با اشاره به نقش روحانیت در شکل گیری و تداوم انقلاب، گفت: تمام ملت ایران وظیفه دارند از انقلاب اسلامی صیانت و حمایت کنند.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعود‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: صیانت و حفاظت از انقلاب اسلامی ایران وظیفه تمام اقشار ملت، بسیج، روحانیت و بازاریان است.


وی با تأکید بر این‌که نسل امروز انقلاب باید با ارزش ها و آرمان های انقلاب آشنا شوند، گفت: جوانان امروز را باید با انقلاب اسلامی ایران، و اندیشه امام راحل آشنا کرد، چرا که تداوم انقلاب و آرمان های آن در گرو زنده نگه داشتن اندیشه انقلاب در نسل های آینده انقلاب است.


حجت الاسلام مسعودنیا از آزادی، عزت، قدرت و موفقیت نظام اسلامی به عنوان بخشی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نام برد و افزود: باید از این دستاوردها به نحو احسن برای توسعه همه جانبه ایران در جهان استفاده کرد.


وی با اشاره به ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی برای جامعه بشری، گفت: تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب از سوی همه نهادها به ویژه نهادهای فرهنگی برای نسل جوان یک ضرورت است، روحانیت و حوزه های علمیه نیز باید در این راستا پیشرو باشند.


مدیر حوزه علمیه خواهران افزود: یکی از تحولاتی که در نسل انقلاب اسلامی ایجاد شد خودباوری و خوداتکایی بود، این فکر بود که ما می توانیم مسایل و مشکلات خودمان را خودمان حل کنیم، این تفکر باید در نسل های آینده تداوم یابد.


وی خاطرنشان کرد: ملت باید در مسیر ارزش ها و معنویات از وجود روحانیت استفاده کند و تحت هیچ شرایطی خود را بی نیاز از راهنمایی و هدایت روحانیت ندانند.


حجت الاسلام مسعود‌نیا افزود: از سوی دیگر روحانیون لازم است که به جوانان توجه داشته باشد، جوانها را بشناسد و با جوانها موافق با خصوصیات آنها رفتار کند و بعضی از انتقادها و کج تابی های جوانان را تحمل کند.


وی تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران نیز می توانند با ارتباط با خواهران و جامعه زنان و دختران کشور نقش خود را در شناساندن اندیشه امام راحل و انقلاب ایفاء کنند و در تداوم انقلاب و صیانت از آن وظیفه خود را انجام دهند./854/302/ب2

ارسال نظرات