۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۲۲۷
آیت الله طبرسی مطرج کرد؛

تلاش دشمن برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت/ انقلاب اسلامی خط بطلانی بر اندیشه مادی در جهان بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری به نهضت عظیم امام خمینی(ره) و نقش آفرینی روحانیت اشاره کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم با حضور روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، گفت: نقش برجسته و خدمات صادقانه روحانیت در 36 سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش طلایه دران انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی اهل بیت(ع) ساری برگزار شد با گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت را هدایت و ارشاد مردم دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از هر ابزاری برای خدشه دار کردن دین استفاده می کنند وظیفه روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است. 

 

آیت الله طبرسی به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: تاریخ فعالیت های مبارزاتی علما و روحانیان سرشار از مقابله با اجانب و مستکبران عالم است. 

 

وی به نهضت عظیم امام خمینی(ره) و نقش آفرینی روحانیت اشاره کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم با حضور روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، ادامه داد: نقش برجسته و خدمات صادقانه روحانیت در 36 سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست. 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان همواره از نقش روحانیت در عرصه های مختلف هراسان و عصابی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب روحانیت را سد بزرگی در برابر توطئه های شوم خود می دانستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب بیش از سه دهه است که علیه ملت ایران کینه دارند، خاطرنشان کرد: آنها از هر فرصتی برای انتقام از این ملت همیشه در صحنه استفاده می کنند.

 

آیت الله طبرسی دهه مبارک فجر را یادآور دوران زرین انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال 57 دانست و افزود: ملت ولایت مدار ایران در سال 57 با وحدت کلمه توانستند طاغوت دو هزار و500 ساله را با رهبری یک مرجع دینی سرنگون کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با مقایسه کوتاهی از پیشرفت های امروز نظام اسلامی با قبل از پیروزی انقلاب، انقلاب اسلامی را زمینه ساز قطع وابستگی و استقلال ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز کشورمان در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی رسیده است و به برکت روحیه خودباوری است که امام راحل در ملت ایران نهادینه کرده است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که تحریم های دشمنان علیه ملت ایران نتوانست مانع پیشرفت نظام اسلامی در 36 سال گذشته شود، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در شرایط کنونی به عنوان الگوی بی‌بدیل در مدیریت اسلامی برای بسیاری از کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی مطرح است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی با پشت سر گذاشتن جوانی در مرحله کمال قرار دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نتیجه مدیریت امام خمینی(ره)، رشادت و ایثارگری مردم ایران و اطاعت از ولایت فقیه است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که امام خمینی(ره) با اقدام نظامی برای پیروزی انقلاب مخالف بودند، افزود: اقدام فرهنگی امام در شکل‌دهی انقلاب سبب موفقیت ما شد و همین موضوع انقلاب اسلامی ایران را با سایر انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم ما 36 سال در مقابل فتنه ها و توطئه های شوم و شیطانی دشمنان انقلاب و حاکمیت اسلامی ایستادگی کردند، اظهارداشت: این استقامت و پایداری مردم باید مورد تقدیر و تفقد قرار گیرد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این‌که شب و روزی نداشتیم که توطئه ها و ترفندها از سوی استکبار ما را هدف نگیرد، بیان داشت: این کار دشمن بود و مردم ما خوب استقامت و پایداری کردند و جانانه و عاشقانه در برابر حیله های دشمنان ایستادند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این‌که امروز نظام اسلامی به عنوان قدرت الگو و تعیین کننده در جهان مطرح است، گفت: این امر مهم از اثرات انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی درباره عوامل پیروزی انقلاب و تداوم و رویش آن، اظهار داشت: ایمان مردم، وحدت مردم و رهبری مکتبی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و برای تداوم راه انقلاب اسلامی باید در همین مسیر حرکت کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که شکی نیست که در پیروزی انقلاب، نقش مهم را رهبری ایفا کرد، گفت: امروز هم وضعیت همین گونه است و در واقع رهبری با حمایت و پشتیبانی مردم انقلاب اسلامی را هدایت می کند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که انقلاب اسلامی انقلاب کلام و زبان بود و با اسلحه و زور به پیروزی نرسید بلکه مردم نقش تعیین کننده ای در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایفا کردند، اظهارداشت: دهه مبارک فجر بهترین فرصت است تا این انقلاب برای نسل های جوان بازگو و نیز عملکرد دولت ها برای مردم ارائه شود./950/202/ب1

ارسال نظرات