۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۱۴۳۸۰
سخنران آستان حضرت معصومه مطرح کرد؛

صبوری مردم و تکیه بر تدابیر رهبری عامل نجات انقلاب از خطر تحریم های دشمن

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه قم صبوری مردم و تکیه بر تدابیر رهبری را عامل نجات انقلاب از خطر تحریم های دشمن عنوان کرد و گفت: اگر نمی خواهیم برکت اسلام و انقلاب را از دست دهیم باید مانند گذشته در مسیر ولایت حرکت کنیم.
انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عدالت، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که تمام کافران سعی کردند آزادی مردم را مسدود کنند و به خاطر آزادی و بیداری مردم پیامبران عذاب زیادی کشیدند، افزود: شباهت زیادی میان انقلاب اسلامی ایران و بعثت حضرت رسول(ص) وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: برای مثال در صدر اسلام دشمن برای این که عده اندک مسلمانان از آزدای دست بردارند به انواع وسایل شکنجه و خشونت متوسل می شد و در زمان حکومت طاغوتی پهلوی نیر انواع دستگاه های شکنجه را از خارج از کشور معمول بود که می آوردند و با این وسایل انقلابیون را به جرم دفاع از آزادی و بیداری مردم شکنجه می کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مشابهت دیگر انقلاب ایران به انقلاب پیامبر(ص) این بود که در هر دو انقلاب تحریم وجود داشت و در انقلاب پیامبر(ص) از همان ابتدا تحریم اجتماعی و سیاسی وجود داشت که بعدها این تحریم به تحریم اقتصادی در شعب ابو طالب تبدیل شد.


حجت الاسلام عدالت با بیان این که از ابتدای انقلاب اسلامی هم تحریم ها همچنان تاکنون به قوت خود باقی بوده است، گفت: به حول قوه الهی و به برکت اسلام این انقلاب بر روی پای خود استوار ماند و هیچ کدام از تحریم ها نتوانست انقلاب را خاموش کند.


وی تصریح کرد: زمانی که در شعب ابی طالب کافران پیامبر(ص) را به مدت هزار شبانه روز محاصره کردند شب هنگام حضرت علی(ع) و بعضی دیگر از افراد با ثروت حضرت خدیجه (س) نزد خانواده ها مکه رفته و خرماهای دست دوم آن ها را خریداری می کردند و در این مدت هم آنچه اسلام و پیامبر(ص) را نجات داد ثروت حضرت خدیجه(س) بود.

 

استاد حوزه علمیه قم صبوری مردم و تکیه بر تدابیر رهبری را عامل نجات انقلاب از خطر تحریم های دشمن عنوان کرد و گفت: اگر نمی خواهیم برکت اسلام و انقلاب را از دست دهیم باید مانند گذشته در مسیر ولایت حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام عدالت خاطر نشان کرد: اگر یکی از بلاهایی که بر سر انقلاب آمده بر سر کشورهای عربی منطقه می آمد که برای آب خوردن خود هم محتاج دیگران هستند هرگز دوام نیاورده و امروز نمی توانستند فریاد حمایت از آزادی را سر بدهند.

 

وی افزود: همانطور که تاکنون راهبردهای فرهنگی و اقتصادی دشمن نتوانسته انقلاب را از پای بیاندازند راهبردهای نظامی هم نخواهد توانست و دشمن باید بداند ما میراث دار مکتب علوی هستیم مکتبی که در آن به خاطر ولایت و آزادی میراث در دهان سید قطب می ریزند و دست از آزادی برنمی دارد و یا حجربن عدی و پسرانش را سر می برند باز هم دست از آزادی نمی کشند.


استاد حوزه علیمه قم اظهار کرد: در زمان امام صادق(ع) محمد ابی عمیر که پنج هزار حدیث از امام صادق(ع) جمع آوری کرده بود و وقتی دشمن می خواست با تازیانه خاردار او را مجبور به گفتن جای احادیث کند هرگز حاضر به گفتن نشد و این تازیانه ها به گونه ای بود که با هر تازیانه گوشت و پوست بدن او به هوا بلند می شد ولی او حاضر به دست برداشتن از آزادی نشد تا این احادیث به دست آیندگان رسیده و زمینه ساز انقلاب هایی مانند انقلاب اسلامی ایران شود.


حجت الاسلام عدالت با تأکید بر این که این انقلاب ها با جان فشانی های اینچنینی به دست ما رسیده است، یادآور شد: انقلاب ما به برکت حدیثی از امام صادق که می فرمایند در فارس تغییر و تحولی رخ خواهد داد و حوادث نخواهد توانست به این تغییر صدمه برساند تا به دست دوازدهمین ما برسد بیمه شده است و سرانجام انقلاب ما به لطف خداوند اتصال به انقلاب جهانی امام زمان(عج) است./837/202/ب2

ارسال نظرات