۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۱۴۴۱۲
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه:

اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به سبب نعمت ولایت‌فقیه است

خبرگزاری رسا ـ سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله نعمت هایی است که بر مدار نعمت ولایت به ما هدیه داده شده است، گفت: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از عنایت خداوند در سایه ولایت است و نعمت ولایت فقیه نماد مجسم این نعمت است.
ولايت فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید ابوالفضل مدرسی در مراسم سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که سه‌شنبه‌شب در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد به بررسی مباحث عقلی در مفاهیم دینی پرداخت و گفت: ما در حقیقت عقل را نمی بینم و آنچه بیان می‌شود از بیان معصومین علیهم الاسلام نشئت گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره روایتی در ذیل مفهوم عقل تصریح کرد: شخصی از امام صادق(ع)پرسید عقل چیست ایشان در پاسخ فرمود‌«چیزی است که به وسیله آن خدا پرستش شود و بهشت بدست آید».

 

وی ادامه داد: آن شخص نقل کرده است گفتم پس آنچه معاویه داشت چه بود امام در پاسخ فرمودند «آن نیرنگ است، آن شیطنت است، آن نمایش عقل را دارد، ولی عقل نیست».

 

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قرآن کریم می فرماید«وَآتَاکُم مِّن کُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَتَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا إِنَّ الإِنسَانَ لَظَلُومٌ کَفَّارٌ»، گفت: بر اساس نص ین ایه شریفه نمی توان نعمت هالی الهی را با علم حساب و علوم شبیه به آن شمرد و برای آن عددی و محدوده ای قائل شد.

 

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به اینکه برخی از نعمت‌‌ها از نظر رتبه بسیار برای ایزد منان از اهمیت والایی برخوردار است، اظهار کرد: نعمت ولایت نعمتی است که در بین نعمت های الهی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

استاد حوزه علمیه قم به تبیین ابعاد نعمت ولایت در مفاهیم دینی پرداخت و گفت: یکی از نعمت های خداوند متعال به ملت ایران و چه بسا جهانیان نعمت جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله نعمت هایی است که بر مدار نعمت ولایت به ما هدیه داده شده است.

 

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: شجاعت و جسارت حضرت امام خمینی(ره) 53 سال است که تمام معادلات سیاسی جهان خصم را خنثی و افشا کرده است.

 

وی افزود: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از عنایت خداوند در سایه ولایت است و نعمت ولایت فقیه نماد مجسم این نعمت است.

 

حجت الاسلام مدرسی شکرانه این نعمت را تعهد و پایبندی بر این نظام عنوان کرد و گفت: آنان که مدعی انقلابی بودن هستند ابتدا در عمل باید این انقلابی بودن را نشان دهند/837/202/ب2

ارسال نظرات