۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۳۱۴۶۸۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی نیروی بالقوه ملت ایران را بالفعل کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در طول حدود چهار دهه گذشته، ایران به برکت انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متحول شده است، گفت: درواقع انقلاب و نظام اسلامی نیروی بالقوه ملت ایران را بالفعل کرد.
حجت الاسلام يعقوبي- امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان که به مناسبت دهه فجر انجام شد، با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور مراسم این دهه اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی برای ملت ما هویت، عزت و اقتدار را به ارمغان آورد به همین دلیل همه ساله ایام پیروزی انقلاب، از سوی مردم انقلابی گرامی داشته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کشور و ملت ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، افزود: این چهار اصل در طول دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی نیز مهم‌ترین شعار مردم بودند که امروز به فضل الهی در کشور حاکم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همچنین دستاوردها و مؤفقیت های نظام اسلامی در طول حدود چهار دهه اخیر نیز بسیار چشمگیر بوده است، خاطرنشان کرد: اکنون دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، معنوی و اجتماعی انقلاب و نظام اسلامی بر همگان آشکار بوده و مورد تأیید دوست و دشمن است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه همه این مؤفقیت‌ها و دستاوردها در سایه انقلاب و نظام اسلامی حاصل شده است، اضافه کرد: از این رو همه وظیفه داریم برای حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی که با فداکاری‌ها و نثار خون شهیدان زیادی به دست آمده، همواره در صحنه بوده و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دوران رژیم ستم شاهی بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی در کشور حضور داشتند که به دور از هر گونه نگرانی و پیگیری قانونی، هر بلایی که دوست داشتند سر ملت و مردم ایران می آوردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در آن زمان اجانب و نیروهای استکبار عزت مردم ایران را لگدمال می کردند، تصریح کرد: اما امام خمینی(ره) در برابر این حکومت ظلم و جور به پا خاست و با همراهی مردم، برای ایران اسلامی و ملت مسلمان آن عزت و سروری در دنیا را به ارمغان آورد.

 

وی ادامه داد: امام راحل دل‌های مردم را به هم گره زد و همانند یک آهنربای قوی، مردم را که چون فلزهایی پراکنده بودند به هم پیوند زد که این هنر والای بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با کلام مغناطیسی و الهی خود، ملت قطعه قطعه شده ایران را منسجم و هماهنگ کرد، افزود: در این مسیر امام(ره) دو بت قدیم و جدید شامل شاه و بنی صدر را شکست و مسیر استقرار نظام الهی در این سرزمین را هموار کرد.

 

وی با بیان اینکه در طول حدود چهار دهه گذشته به برکت انقلاب و نظام اسلامی در ایران در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متحول شده است، افزود: درواقع انقلاب و نظام اسلامی نیروی بالقوه ملت ایران را بالفعل کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مردم ایران در دوران رژیم ستم شاهی نیروهای بالقوه‌ای بودند که با رهبری امام راحل به فعلیت درآمده و قیمتی شدند به گونه ای که حماسه عظیم انقلاب اسلامی را خلق کرده و اکنون نیز پس از حدود چهار دهه حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت، به عنوان کشوری نمونه و الگو در سطح منطقه و جهان مطرح هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات