۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۳۱۴۶۸۳
امام جمعه اصفهان:

سازمان آرامستان‌های اصفهان باید برتمامی آرامستان ها نظارت داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید تمامی آرامستان ها تحت نظارت مستقیم سازمان آرامستان های اصفهان عمل کنند.
امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان صبح امروز در دیدار مدیر عامل و مسؤولان سازمان آرامستان های اصفهان با بیان این که اگر در تمامی امور زندگی، خداوند را سرلوحه کار خود قرار دهیم کارها به بهترین صورت انجام می گیرد، اظهار داشت: اگر انسان ها در تمامی مراحل زندگی و به ویژه در امور مربوط به شغل و حرفه خویش خداوند را در رأس امور ببینند، آن کار را بدون نقص و به طور صحیح انجام می دهند.

 

وی پیرامون این موضوع به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره ای داشت و گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «مومن وقتی مسؤولیت انجام کاری را به عهده می گیرد، باید آن را به طور صحیح و درست انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اسلام دین مساوات، عدالت و برابری است، افزود: از آنجا که دین اسلام پیروان خویش را ملزم به رعایت عدالت و برابری می کند، مخارج مربوط به کفن و دفن میت برای تمامی اقشار جامعه باید یکسان باشد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر نظارت این نهاد بر سایر آرامستان های سطح استان در اجرای بهتر نظم و قانون افزود: به منظور رعایت نظم و یکسان سازی نرخ کفن و دفن در سراسر استان باید تمامی آرامستان ها تحت نظارت مستقیم سازمان آرامستان های اصفهان باشند.

 

وی بر سوق دهی نذورات جهت کمک به مخارج کفن و دفن اقشار بی بضاعتی تأکید کرد و ادامه داد: اگر قرار باشد مبلغ بیشتری از اقشار پردرآمد جامعه دریافت شود، باید یک برنامه ی فرهنگی طرح ریزی گردد تا این قشر از جامعه به دلخواه خویش، مبلغی را مازاد بر مخارج کفن و دفن میت خویش، به حساب آرامستان واریز کنند تا از درآمد حاصل از آن به نفع اقشار بی بضاعتی که توانایی پرداخت مخارج کفن و دفن میت خویش را ندارند استفاده شود.

 

در این دیدار مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، گفت: از سال 1363 که نخستین دفن در باغ رضوان صورت گرفته است تا کنون حدود 115هزار متوفی در باغ رضوان دفن شده اند.

 

وی با بیان این که سالانه به طور میانگین حدود 4 هزار و 700 نفر در باغ رضوان به خاک سپرده می شود، اظهار داشت: تا 30 سال آینده مشکلی جهت تدفین وجود ندارد و تاکنون 55 هزار قبر در باغ رضوان پیش فروش شده است.

 

محمد پرورش با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در باغ رضوان، از برگزاری دعای عرفه، دعای کمیل، نماز جماعت خبر داد و افزود: روحانی مقیم در سالن معراج هم بر مسائل شرعی تغسیل و تکفین و تدفین نظارت دارد و هم پاسخگوی مسائل شرعی زائران است./939/202/ب1

ارسال نظرات