۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۱۴۸۲۴

کتاب «نادیده‌ها» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ هم‌زمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و برگزاری ویژه‌برنامه بهار انقلاب، کتاب «نادیده‌ها» اثری از دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان مرکزی رونمایی شد.
رونمايي از کتاب «ناديده‌ها»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «نادیده‌ها» در بر گیرنده مجموعه خاطرات حاج غلامعباس عباسی پدر شهید والامقام علی عباسی از شهدای استان مرکزی است که این مصاحبه ها توسط حسین نصرالله زنجانی به انجام رسیده و توسط لیلا امینی تنظیم و تدوین شده است.

 

لیلا امینی، تدوینگر «نادیده ها»، در مراسم رونمایی این کتاب اظهار داشت: این اثر یک ایده و نگرش است و روایت کننده شخصیت هایی است که در این مرز و بوم جان‌فشانی‌ها کردند و پس از سال ها نادیده گرفته شده اند و یا اینکه کمتر به آن ها پرداخته شده.

 

وی در ادامه افزود: گردآوری خاطرات نادیده دیگری به نام بهروز بیات را در دستور کار قرار داده ایم که ریه خود را برای ساخت دارو اهدا کرده است.

 

در ادامه، حسین زنجانی مصاحبه گر این اثر مکتوب اظهار داشت: شهدا دین بزرگی به گردن مردم دارند و آینده ما در گرو به تحقق رساندن اندیشه امام راحل و شهدای گرانقدرمان است.

 

وی همچنین با رضایت از شکل گیری دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری در استان ها افزود: وظیفه اصلی تاریخ شفاهی ثبت روایات طبقات و شخصیت های مختلفی است که در یک جریان نقش داشته اند.

 

گفتنی است: رونمایی از کتاب «نادیده ها» با تجلیل از حاج غلامعباس عباسی پدر بزرگوار شهید والامقام علی عباسی همراه بود.

 

«نادیده ها» توسط انتشارات سوره مهر به تیراژ 1000نسخه به چاپ رسیده و ویراستاری این اثر توسط فاطمه اسلامی، طراحی جلد توسط امیرحسین عبادیان و صفحه آرایی آن توسط رضا زنجیرانی فراهانی انجام گرفته است./998/د102/ق 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات