۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۱۴۹۱۸
آیت الله مجتهد شبستری:

مسؤولان کشور مراقب اظهارنظرهای خود باشند/ احترام شورای نگهبان لازم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که احترام شورای نگهبان لازم است، گفت: مسؤولان کشور مراقب سخنان خود باشند، دشمن مترصد فرصتی برای ضربه به کشور است، نباید به دست دشمن بهانه داد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره وضعیت کشور پیش و بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: وضعیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

 

وی با اشاره به همدلی  وهمزبانی میان مسؤولان کشور بعد از انقلاب اسلامی، حضور وزیر بهداشت و ارائه گزارش از سوی وی را نشان از این همدلی دانست و ابراز داشت: پیش از انقلاب مسؤولان خود را در برابر ملت مسؤول و پاسخ گو نمی دانستند.


امام جمعه تبریز راهپیمایی 22 بهمن را نماد عزت و اقتدار نظام و تداوم انقلاب دانست و تصریح کرد: هیچ انقلابی چنین جشن پیروزی شکوهمندی را به روی خود ندیده است، مردم ولایتمدار با حضور در این راهپیمایی شکوه نظام اسلامی را به رخ جهان می کشند.


وی 22 بهمن را نماد مردم سالاری و مردمی بودن انقلاب تشریح کرد و خاطرنشان کرد: این روز تسجم آرمان های انقلاب و تداوم آن است، حضور مردم در صحنه نشان از حمایت و پشتییانی از انقلاب و ارزش های انقلاب است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با دعوت مردم به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، این روز را اعلام آمادگی برای حضور در عرصه انتخابات دانست و تصریح کرد: راهپیمایی امسال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد و مقدمه ای برای حماسه سازی ملت در انتخابات است.


وی حضور مردم در صحنه خواب آشفته استکبار توصیف کرد و گفت: این حضور است که دشمن را مضمحل و آشفته می کند، ملت ایران همان طور که بار ها رهبری اشاره کرد نیازی به بمب اتم ندارد و اهل تجاوز به هیچ کشوری نیست.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به استکبار ستیزی و روحیه عزت مردم ایران، گفت: در روز 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ملت ایران بار دیگر بینی استکبار را به زمین خواهند مالید.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو نامزدهای انتخاباتی را به پیروزی از قانون دعوت کرد و افزود: توصیه امام راحل و رهبری حفظ حرمت شورای نگهبان است، نباید بحث صلاحیت ها به کشمکش بیانجامد  وفضا را نا آرام کند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان این‌که هر شکایتی باید از راه قانونی آن پیگیری شود، گفت: مسؤولان کشور مراقب سخنان خود باشند، دشمن مترصد  فرصتی برای ضربه به کشور است، نباید به دست دشمن بهانه داد.


وی انقلابی واقعی را کسی دانست که پیرو رهبری و قانون باشد و ادامه داد: برخورد سلیقه‌ای بانهادهای قانونی و توهین به تصمیم آنان فضای کشور را ملتهب می کند و این عملکرد باعث خشنودی دشمن بهانه برای آن ها خواهد بود.


امام جمعه تبریز به دیدار رهبر انقلاب با اعضای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و ابراز داشت: فضای حاکم بر این شورا باید فضایی انقلابی باشد تا انقلاب در اهداف خود متزلزل نشده و منافع ملی ملت دچار خدشه نشود.


وی با اشاره به آزادی دو شهرک سوریه و ابراز خشنودی در خصوص آن، تأکید مرد: آزادی نبل و الزهرا تداعی کننده‌ی فتح خرمشهر است، آزادی این دوشهر کلید ورود به حلب است و به امید خدا با آزادی عراق و سوریه جشن بزرگی در جهان اسلام برگزار شود./854/201/ب2

ارسال نظرات