۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۹۲۶
آیت‎الله مهدوی:

با شعار اقتصاد کشور مقاوم نمی شود/ به بهانه توسعه نباید از استقلال دست کشید

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان به تبیین راهبردهای دشمن در انتخابات پرداخت و القای عدم سلامت در انتخابات، دو قطبی کردن مردم، تضعیف نظام، ایجاد کینه، نفوذ در ساختار نظام در مجلس شورای اسلامی و خبرگان و ایجاداشتباه محاسباتی درذهن مسؤولان را از برنامه های دشمن برای انتخابت دانست.
آيت الله مهدوي، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدابوالحسن مهدوی، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با اشاره به این که انقلاب در زمینههای علمی، نظامی، فرهنگی، مهدوی و معنوی دستاوردهای با ارزشی داشته است، گفت: دشمن برای مهار کردن انقلاب دو روش مهار هارونالرشیدی و مهار مأمونی را در نظر گرفته است.

 

وی افزود: هارونالرشید به طور رسمی امام هفتم(ع) را دستگیر کرد و به طور علنی مخالفت با امام را نشان داد، این روش روش جنگ سخت است که دشمنان انقلاب نیز این روشها را با تحریمهای ظالمانه، تحمیل 8 سال جنگ تحمیلی، تهدید به گزینههای روی میز، سرقت اموال ایران حتی بعد از برجام، لشکرکشی به کشورهای مختلف، کشتار شیعیان و حمایت از داعش و گروههای تکفیری پیگیری کرده است.

 

نماینده  مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در روش مهار مأمونی، دشمن از طریق نفوذ کارهای خود را پیش میبرد، ادامه داد: مأمون امام رضا(ع) را به خراسان تبعید کرد و به طور آشکارا با امام مخالفت نکرد، در واقع این روش روش نفوذ است که به معنای تأثیرگذاری مخفیانه و تسلط نامرئی به افکار و رفتار انسانها است.

 

وی گفت: نمونههایی از نفوذ دشمن را میتوان در شعار تعامل و توسعه را در ارتباط با غرب دانستن، خریدهای خارجی انجام دادن، سرمایهگذاری خارجیان در ایران اسلامی در مقیاس کلان، فراز مغزها و شوق سفر به خارج، کمرنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا مشاهده کرد.

 

آیتالله مهدوی با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: امیدواریم مردم ایران با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن حماسه دیگری را رقم بزنند و هم چنین نقشههای دشمنان را برای همیشه دفع کنند، حضورمان در 22 بهمن تجلی وحدت و یکپارچگی است و وحدت خود را به دشمنان نشان خواهیم داد.

 

راهبردهای دشمن در انتخابات

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: متأسفانه برخی عزیزان که سابقه حضور در نظام را دارند و در مبارزه سابقه خوبی داشتند، سخنانی بر زبان آوردند که مردم از آنان انتظار بیشتری داشتند، چون با امام(ره) مرتبط بودند و اصول و مشی امام(ره) را از نزدیک دیدند، اما باید دانست که امام(ره) و رهبر انقلاب همواره از شورای نگهبان حمایت کردهاند.

 

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: برخیها نیز نظارت استصوابی را زیر سؤال بردند، که باید گفت این نظارتها منطبق بر عقل و منطق است، نهادهای مسؤول باید با نظارت دقیق خودشان حقالناس را رعایت کنند، نظارت استصوابی به آن معنا است که کسی که شرایط ورود به نظام را ندارد، باید کنار گذاشته شود و همیشه کسانی بودهاند که بخواهند شیرینی انتخابات را برای مردم تلخ کنند، اما باز باید گفت که مشی حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب حمایت همه جانبه از شورای نگهبان بوده است.

 

وی با بیان این که انتخابات بر 5 اصل استوار است، ادامه داد: حضور حداکثری مردم که نشاندهنده بصیرت مردم و پشتوانهای برای نظام است، انتخاب اصلح، جلوگیری از نفوذ، رقابت با رفاقت سالم و نه این که کینهورزی کنند یا به تخریب دست بزنند اینها از اصول برگزاری انتخابات سالم است.

 

آیتالله مهدوی با اشاره به راهبردهای دشمن در انتخابات خاطرنشان کرد: القای عدم سلامت در انتخابات، دو قطبی کردن مردم، تضعیف نظام و ناامنی، ایجاد اغتشاش و براندازی، ایجاد کینه، نفوذ در ساختار نظام در مجلس شورای اسلامی و خبرگان، ایجاد درک اشتباه محاسباتی درذهن مسؤولان، به بهانه توسعه دست از استقلال کشیدن، خرید خارجی و تضعیف بازار داخلی از سیاستهای دشمن برای تضعیف انتخابات است.

 

نیازی به خرید این همه هوایپما نبود

وی با انتقاد خرید هواپیماهای خارجی از شرکتهای خارجی، ابراز کرد: نیازی به خرید این همه هواپیما نبود، آن هم با داشتن این همه فناوری، مسؤولان باید بیشتر توجه کنند، چند درصد مردم سوار هواپیما میشوند؟ تنها با گفتن اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاوم نمیشود و باید در ارتباط با شرکتهای دیگر بیشتر توجه نشان داد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برخی نیز طرح شورای رهبری را مطرح کردند که این تخطی از اصول نظام است، این هم راهبرد دشمن برای تضعیف انتخابات است، برخیها نیز در بحث فتنه بحث حصر سران فتنه را زیر سؤال بردند که آن نیز در جهت تضعیف انتخابات است، برجستهسازی نام برخی عزیزانی که شهرتی هم دارند و صلاحیتشان تأیید نشده است هم نیز از راهکارهای دشمن است.

 

وی ادامه داد: در برخی استانها شورای تأمین حرکتی انجام دادند که سبب تضعیف شعار مرگ بر آمریکا شد، شورای تأمین با برخی عزیزان که این شعار را دادند به بهانه افراطیگری برخورد کردند، رهبر انقلاب تذکر دادند که باید توجه کرد که باید ملاحظه جدی شود که به افراد مذهبی و حزباللهی به بهانه افراطیگری برخورد نشود و باید از آنان حمایت شود./914/پ201/ج1

ارسال نظرات