۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۱۴۹۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم قانون‌مداری و بی‌طرفی مسؤولان در موضع‌گیری‌های انتخاباتی/ نامزدها در چارچوب شرع و اخلاق حرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اظهارات اخیر برخی از مسؤولان کشور در زمینه رد صلاحیت شماری از نامزدهای دو انتخابات پیش رو، گفت: باید مسؤولان و مدیران استانی و کشوری در موضع‌گیری‌های انتخاباتی خود قانون‌مدار و بی‌طرف باشند.
حجت الاسلام يعقوبي- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، بر تلاش همگانی به منظور برگزاری باشکوه انتخابات هفتم اسفند در کشور تأکید کرد.

 

وی افزود: شورای نگهبان وظیفه قانونی خود در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان رقابت در دو انتخابات پیش رو به خوبی انجام داده و بر این اساس رقابت نامزدها در انتخابات هفتم اسفند، رقابت بین خوب و خوب‌تر خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همه افرادی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان برای رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تأیید شده، افراد صالحی هستند اما باید مردم دقت کرده و با تحقیق و کنکاش بین این افراد صالح، فرد اصلح را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند.

 

نامزدهای انتخابات به جای احساساتی شدن، احساس تکلیف داشته باشند

وی در ادامه به نامزدهای دو انتخابات پیش رو نیز توصیه‌هایی کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات خود از عدالت خارج نشده و رقبای خود را تخریب نکنند بلکه تنها به بیان توانمند‌ی‌های خود به مردم اکتفا کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه برخی داوطلبان انتخابات به جای احساس تکلیف، احساساتی می شوند، تصریح کرد: از افرادی که احساس مسؤولیت کرده و قدم در این راه پرمخاطره گذاشته اند و صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تأیید شده انتظار می رود همواره در چهارچوب قانون حرکت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شرع و اخلاق اسلام حکم می کند نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات خود از فحاشی و افشای اسرار رقبای خود اجتناب کرده و برای کسب چند رأی بیشتر دین خود را زیر سؤال نبرند.

 

مسؤولان از اظهارنظرهای جنجالی انتخاباتی اجتناب کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات و موضع‌گیری‌های اخیر برخی از مسؤولان کشور در زمینه ردصلاحیت شماری از داوطلبان رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان، اظهار کرد: مدیران باید در زمینه انتخابات بی طرف و قانون‌مدار باشند نه آنکه با اظهارنظرهای جنجالی خود فضای جامعه را متشنج کنند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با انتقاد تلویحی از ورود برخی از مسؤولان استانی به موضوع ردصلاحیت ها، خاطرنشان کرد: این گونه موضع‌گیری ها نادرست است چرا که مدیران و مسؤولان باید در زمینه انتخابات کاملا بی طرف باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: افرادی که از هر گروه و جناح سیاسی در کشور مدیر می شوند می بایست همواره در مسیر عدالت حرکت کرده و از مخالفان سیاسی و حزبی خود انتقام‌گیری نکنند چرا که این رویه با اسلام سازگار نیست.

 

وی ادامه داد: هر کس سلیقه و گرایشی سیاسی خود را داشته و نباید این موارد در مسائل مدیریتی دخالت داده شوند به گونه ای که حتی بودجه نیز بر اساس این گرایش‌ها و سلیقه‌ها در بین مناطق مختلف توزیع شود.

 

هفت محور هندسه انقلاب رویکرد فعالیت‌ها و خدمات مسؤولان باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی امنیت ملی، اظهار کرد: رهبری در این دیدار هفت محور و شاخص را به عنوان هندسه انقلاب معرفی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مردمی و مستقل بودن، مبارزه با استکبار، تدین و پایبندی به انقلاب، توجه به معیشت مردم و توجه به مستضعفان جامعه و همچنین موضوع فلسطین شاخص‌هایی بودند که از سوی رهبری به عنوان هندسه انقلاب معرفی شده و می بایست مورد توجه مردم و مسؤولان قرار گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید مسؤولان به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت کنند که در جامعه ما فرد مستمند پیدا نشود چرا که توجه به زندگی و معیشت مردم از مبانی اصلی انقلاب اسلامی ایران است.

 

نفوذ و قدرت مرجعیت شیعه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد، با گرامیداشت بیست و یکم بهمن، سالروز صدور فتوای آیت الله میرزای شیرازی مبنی بر تحریم توتون و تنباکو علیه کمپانی استعمار انگلیس، اظهار کرد: بر اساس اسناد تاریخی قدرت مرجعیت دینی شیعه به اندازه‌ای است که می تواند همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: آیت الله میرزاحسن شیرازی با فتوای خود و حرام اعلام کردن استعمال توتون و تنباکو، مانع وارد شدن ضربه اقتصادی از سوی استعمارگران انگلیسی به کشور شد.

 

به گفته وی آیت الله میرزاحسن شیرازی یک سطر نوشت و یک انقلاب به پا کرد که این نشانه ای از قدرت روحانیت و مرجعیت و نفوذ حوزه های علمیه و تشیع، در طول تاریخ در مقابل مستکبران و متحجران است./9314/201/ب2

ارسال نظرات