۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۱۵۱۳۴
مولوی عبدالحمید:

تلاش علما در ترویج بانکداری اسلامی، آغازی عملی و تجربی برای گام‌های بلندتر است

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه شعبه نمونه بانکداری اسلامی می‌تواند آغازی عملی و تجربی برای گام‌های بلندتر باشد تا تحول خوبی در حوزه بانکداری صورت گیرد؛ علما نیز در این را تلاش کرده‌اند و قطعا اجر این کار برای آنان خواهد ماند.
مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امروز در آیین افتتاحیه شعبه نمونه بانکداری اسلامی که در آمفی تئاتر شعبه مرکزی بانک انصار سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: امروز شاهد حرکتی ارزشمند بر مبنای اصول فقهی و شریعت اسلام هستیم.

 

امام جمعه مسجد مکی زاهدان بیان کرد: هنگامی که انسان قدمی را برای رضای خدا بردارد خداوند نیز او را یاری می‌کند.

 

وی با تأکید بر کارایی اسلام در همه حوزه‌های زندگی اظهار داشت: ما معتقد هستیم که اسلام آخرین دین الهی است و در تمام شئون زندگی برای ما راهنمایی دارد از این رو این امر در اقتصاد و بانکداری نیز راهگشای امور است.

 

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: این افتتاحیه می‌تواند آغازی عملی و تجربی برای گام‌های بلندتر باشد تا تحول خوبی در حوزه بانکداری صورت گیرد علما نیز در این را تلاش کرده‌اند و قطعا اجر این کار برای آنان خواهد ماند.

 

امام جمعه مسجد مکی زاهدان خاطرنشان کرد: باید سعی شود که تمام اصول فقهی رعایت گردد کشورهایی که این اصول را پیاده کرده‌اند موفق بوده‌اند اما ما باید وسیع‌تر اجرا کنیم و امیدواریم تمام سیستم بانکی ما مطابق با اسلام باشد.

 

وی گفت: در مسائل بانکی اختلافات بسیار جزئی است مثلا ربا چیزی نیست دو مذهب بر سر آن اخلاف داشته باشند و هر دو آن را غلط می‌دانند اما برخی عرفیات باید تغییر کند./831/203/ب3

ارسال نظرات