۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۱۵۴۷۷

برگزاری 16 ویژه برنامه دهه فجر در اماکن متبرکه کرمان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان با بیان این‌که مساجد و اماکن مذهبی به‌ عنوان بهترین مکان‌ها برای کسب معنویت و دستیابی به صفای باطن در نظر گرفته می‌شوند، گفت: 16 برنامه در دهه فجر به میزبانی اماکن متبرکه استان کرمان در حال اجرا است.
دهه فجر

حجت‌الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اجرای برنامه‌های اوقاف در ایام الله دهه فجر، گفت: در راستای افزایش نقش برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه و اجرای برنامه های ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی از جمله برنامه های مناسبتی، همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجراز 12 تا 22 بهمن ماه ویژه برنامه های مختلفی در بقاع متبرکه شاخص استان در حال برگزاری است.


وی بیان کرد: طی این ایام مبارک 16 برنامه فرهنگی و مذهبی در آستان 50 امامزاده شاخص استان اجرا می‌شود، دهه فجر انقلاب اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است و همه ما در این ایام باید با برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه تلاش کنیم یاد و خاطره بینانگذار کبیر و شهدای انقلاب را گرامی بداریم و ادامه دهنده راه راستین این عزیزان باشیم.


حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، آذین‌بندی بقاع متبرکه به همراه فضاسازی تبلیغاتی از دیگر برنامه‌ها اوقاف استان در دهه فجر است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، محافل قرآنی و غباروربی گلزار شهدا را از مهم ترین برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و افزود: برخی از برنامه‌های مساجد با برنامه‌های اوقاف یکی است که اوقاف در این زمینه آماده همکاری با اعضای کانون های مساجد است.


وی یادآور شد: جذب جوانان و حضور آنان در مراسم های مختلف ملی و مذهبی درسطح بقاع متبرکه سبب می شود تا ضمن بهره گیری از فضای معنوی و روحانی دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بخوبی برای آنان تبیین شود.


حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه مساجد و اماکن متبرکه نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، ابراز کرد: آموزه‌های دینی و باورهای اسلامی و مذهبی در بین مردم مسلمان جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره شاهد تمسک جستن و دنباله ‌روی همه آن‌ها از اصول الهی دین مبین اسلام در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی هستیم./9709/303/ب1

ارسال نظرات