۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۶۳۱

تاکید سرپرست حجاج ایرانی برلزوم شناساندن انقلاب اسلامی به نسل جوان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر جدید پرند تأکید کرد: نسل جوان باید باپیشینه انقلاب اسلامی بطور کامل آشنا شود.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، درمراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم شهر جدید پرند با بیان سیر پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی و علل تداوم آن تا به امروز تاکید کرد: نسل جوان باید با پیشینه، ابعاد و ویژگی های انقلاب اسلامی بطور کامل آشنا شود و درایام مبارکه دهه فجر علل و عوامل پیروزی این انقلاب شکوهمند و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم و مسلمانان جهان تشریح گردد.

 

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت رهبری حکیمانه حضرت امام قدس سره و رهبر معظم انقلاب اسلامی را رمز پویایی انقلاب در نزدیک به چهاردهه گذشته توصیف کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی باید به صورت ملموس تری برای نسل های دوم و سوم انقلاب شناسانده شود تا جوانان این سرزمین درک درستی از وضعیت گذشته و کنونی کشورداشته باشند .

 

سرپرست حجاج ایرانی آسیب شناسی ابعاد مختلف انقلاب را بسیار مهم خواند و گفت: با شناسایی آسیب ها و اشتباهات باید درمسیرصحیح انقلاب گام برداریم و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را هرچه بیشتر تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سپس به بیان نمونه هایی از حکومت داری حکام قبل از انقلاب پرداخت و با بی ارده خواندن آنها درتصمیم گیری ها تصریح کرد: قبل از انقلاب قدرت های استکباری و نمایندگان شان درایران برای کشور ما تصمیم گیری می کردند ولی امروز مسئولان نظام با قاطعیت درسطح منطقه و بین الملل حافظ منافع مردم و کشورند.

 

نماینده ولی فقیه افزود: محمدرضا پهلوی بعنوان دست نشانده قدرت های استکباری از خود اراده ای نداشت و به گواه بسیاری از نویسندگان و تحلیلگران جهان از واقعیات کشور هم آگاه نبود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به خفقان حاکم بر کشور در دوران ستم شاهی اشاره کرد و با تشریح مبارزات مردم ایران تحت رهبری امام خمینی (رض) دردهه های چهل و پنجاه گفت: امام امت جامعه ایران را متحول و به گونه ای عمل کرد که اسلام وارد متن زندگی مردم شد و اسلام سیاسی جایگزین اسلام متحجر گردید.

 

وی افزود: امام کشور را نجات داد و با ساده زیستی و منش خود نشان داد برای کسب قدرت و حکومت قیام نکرده بلکه دلسوز مردم و خواهان استقلال کشور است و تاکید دارد که مردم خواهان آزادی و احترام به رای شان برای تعیین سرنوشت کشور و انتخاب مسئولان نظام هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا اشاره به اهمیت حضورمردم در راهپیمایی 22 بهمن و درپای صندوق های رای تصریح کرد: هرایرانی با رای خود درتعیین سرنوشت کشور صاحب نقش است و با حضوردر راهپیمایی 22 بهمن حمایت خود را از آرمان های امام و رهبری و استقلال ، آزادی و حاکمیت کشور به نمایش می گذارد.

 

وی به نسل جوان توصیه کرد: قدر این نظام را بدانند و برای شناخت بیشتر انقلاب کتاب های منتشر شده در این زمینه را مطالعه کنند و نهضت امام خمینی را با محوریت اسلام ناب محمدی بشناسند./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات