۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۱۵۷۳۶

دفتر سازمان ملل در رام الله تعطیل شد

خبرگزاری رسا ـ گروهی از جوانان خشمگین فلسطینی در اعتراض به بی توجهی سازمان ملل به وضعیت «محمد القیق» روزنامه نگار فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، مانع فعالیت دفتر این سازمان در رام الله شدند.
رام الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از جوانان فلسطینی صبح امروز سه شنبه در مقابل مقر سازمان ملل متحد واقع در حی الماصیون در شهر رام الله تجمع کرده و نسبت به بی توجهی این سازمان به قضیه روزنامه نگار فلسطینی که از 77 روز پیش در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، اعتراض کردند.

 

در بیانیه این گروه آمده است که سازمان ملل با گذشت 77 روز از اعتصاب غذای محمد القیق در زندان های رژیم صهیونیستی و علی رغم وخامت حال وی همچنان سکوت اختیار کرده و تنها به ابراز نگرانی درباره سلامت وی بسنده می کند.

 

در این بیانیه از «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است تا در اظهاراتی علنی آزادی محمد القیق و محکومیت سیاست بازداشت اداری اسرائیل که به موجب آن رژیم صهیونیستی فلسطینیان را بدون اتهام بازداشت و معاهدات سازمان ملل از جمله معاهده حقوق بشر و توافقنامه چهارم ژنو را نقض می کند، اعلام کند.

 

از سوی دیگر یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس درباره وخامت حال محمد القیق خبرنگار اسیر فلسطینی هشدار داد و از فلسطینیان ساکن شهرها و روستاهای کرانه باختری خواست تا دامنه همبستگی خود با این اسیر را گسترش بخشند.

 

«نادر صوافطه» تاکید کرد که وضعیت جسمی محمد القیق بسیار وخیم است و دیگر نمی توان در قبال این مساله بی تفاوت شد و همبستگی با القیق در شرایط کنونی جهت اعمال فشار بر دولت اسرائیل به منظور آزادیش یک اقدام بسیار مهم به شمار می رود.

 

وی از فلسطینیان ساکن کرانه باختری خواست تا به فعالیت های همبستگی آمیز خود با محمد القیق شدت بخشند و دست به تظاهرات و تحصن های گسترده ای بزنند.

 

وی خاطرنشان ساخت که در صورت شهادت این اسیر، گروه های مقاومت و اسرای فلسطین به دشمن صهیونیستی پاسخی کوبنده خواهند داد./982/ب102/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات