۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۵۹۵۳
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی:

روایات معصومین انسان را مصمم به زیارت امام حسین می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روایات معصومین(ع) انسان را مصمم به زیارت امام حسین(ع) می کند، گفت: زیارت موجب معرفت به ائمه(ع) می‌شود.
حجت الاسلام محسن کازروني آيت الله محسن کازروني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از نشانه های سعادت انسان، زیارت عتبات عالیات است، گفت: انسان با حضور در این مکان های مقدس معرفت پیدا می کند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق (ع) به یکی از اصحاب خود فرمودند که هیچ گاه زیارت امام حسین(ع) را فراموش نکن و به دوستان خود نیز سفارش کن به زیارت سیدالشهدا(ع) بیایند «لا تدع زیارة الحسین بن علی علیهماالسلام و مُرّ أصحابک بذلک یمدالله فی عمرک و یزید فی رزقک و یحییک‏ الله سعیدا ولا تموت الا شهیدا».

 

وی با بیان اینکه در این روایت ایشان برای زیارت امام حسین(ع) چند خاصیت برشمردند، گفت: طولانی شدن عمر، افزایش رزق، سعادتمند زندگی کردن، سعادتمند مردن، نوشتن اسم انسان در زمره انسان های سعادتمند از جمله ویژگی های زائر امام حسین(ع) است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این روایت همیشه انسان و هر زائری را به شوق وا می دارد و انسان را مصمم می کند در اولین فرصت به زیارت امام حسین(ع) برود.

 

حجت الاسلام کازرونی عنوان کرد: انسان هر گاه توان حضور در کربلا را پیدا کرد، نباید درنگ کند و ایام خاصی چون محرم و اربعین فضیلت بیشتری دارد.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه روایات متعددی دررابطه با فضیلت زیارت امام حسین(ع) وجود دارد، گفت: من معتقد هستم حتی اگر انسان هر روز صبح از ایران به کربلا مشرف شود و شب برگردد و دوباره روز بعد به کربلا عزیمت و بارها این عمل را تکرار کند، ارزش رنج و خستگی راه را دارد و در برابر پاداش زیارت امام حسین(ع) خستگی معنا ندارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روایات معصومین(ع) انسان را مصمم به زیارت امام حسین(ع) می کند، گفت: زیارت موجب معرفت به ائمه(ع) می شود./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات