۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۱۶۳۴۵
امام جمعه موقت مشهد:

توهین به نهادهای انقلابی با انقلابی گری سنخیت ندارد/ مردم اجازه تحریف انقلاب را به فرصت طلبان نمی دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرزانه بر «توجه به جایگاه مردم» به عنوان یکی از مهم ترین اصول انقلابی گری تأکید کرد و گفت: یک انقلابی مردم را اصل می داند و برای او بی توجهی به مردم معنا ندارد؛ او همچنین به نهادهای این نظام، اعم از شورای نگهبان، دولت و سایر نهادها بی احترامی نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمين فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تبریک جشن بزرگ و مردمی 22 بهمن به مردم، گفت: این حماسه هم روح امام و شهدا را مسرور کرد و بر چهره رهبر معظم انقلاب لبخند نشاند و هم جهان اسلام را خشنود و استکبار را خشمگین کرد. 

 

وی به جبهه بندی گسترده مستکبران علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: از سال 1332 تا به امروز، در طی این 60 سال، جبهه ای در برابر اسلام تشکیل شد که آغازگر آن انگلیس بود و سپس آمریکا و دیگران هم به آن اضافه شدند.

 

امام جمعه موقت مشهد افزود: امروز این جبهه خیلی گسترده تر شده؛ آمریکای جنایت کار، اروپای مادی گرا، عوامل مرتجع منطقه، صهیونیست های گرگ صفت و هار، گروههای اسلام انحرافی و افراطی مانند داعش، القاعده و طالبان تشکیل دهنده این جبهه هستند و سیبل همه آن ها نیز ایران است.

 

مستکبران نتوانسته اند به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند

حجت الاسلام فرزانه با بیان این که تسلط جبهه استکبار بر کلیدهای اقتصادی، سازمان های سیاسی بین المللی، سرویس های اطلاعاتی مختلف و انبارهای تسلیحاتی مدرن و عالم سوز یک واقعیت است، گفت: در این 60 سال استکبار تنها در برابر یک چیز فعالیت کرده و آن اسلام بوده چرا که در حضور اسلام نفعی برای شان نخواهد بود.

 

وی با اشاره به ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امامِ عالم، حکیم، خبیر و صادق که به قرآن و سنت و امور جهان آگاه بود، در مقابل چشم آن ها نهالی غرس کرد که بر شدت خصومت آن ها افزود و در صدد خشک کردن آن برآمدند اما این نهال به مثابه آیه شریفه «وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّار» رشد کرده و مستکبران هیچ گاه نتوانستند به آن ضربه مهلکی وارد کنند.

 

مردم به فرصت طلبان اجازه تحریف انقلاب را نمی دهند

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، عمر 37 ساله انقلاب اسلامی تا به امروز را دلیلی بر تمایز آن با سایر انقلاب های جهان برشمرد و ضمن یادآوری انحراف انقلاب الجزایر اظهار کرد: در دولت اصلاحات، هیئتی از ایران به الجزایر رفته بودند و می خواستند در آن سفر «جمیله بوپاشا»، مبارز مشهور انقلاب الجزایر را بیابند. او کارمندی در یک شیرینی پزی بود که پس از اصرار هیئت ایرانی برای گفتن نظرش درباره انقلاب الجزایر، چهره دقیقی از آن ارائه داد و گفت «انقلاب ها را فیلسوفان و صاحبان فکر طراحی می کنند، دیوانگان به پیروزی می رسانند و فرصت طلبان قبضه اش می کنند.»

 

حجت الاسلام فرزانه تصریح کرد: این کار در انقلاب ما اتفاق نیفتاد. فرصت طلبان غلط می کنند بخواهند این انقلاب را قبضه کنند. ملت هوشیار با مشت گره کرده چنان فرصت طلبان را خواهند زد که چیزی از آن ها باقی نماند.

 

وی افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب این کشتی را در دریای متلاطم و مواج این شبِ تاریک چنان هدایت می کنند که هیچ کشتی غول پیکری در برابرش قرار نمی گیرد و اگر هم قرار گیرد، باید دست بر سر گذاشته و تسلیم شود؛ چنان که شدند.

 

رشد انقلاب منوط به رشد روحیه انقلابی گری است

امام جمعه موقت مشهد مقدس «انقلابی گری» را یکی از عوامل مهم در بقای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بخواهیم درخت انقلاب به رشد خود ادامه داده و این پرچم را به دست حضرت ولی عصر(عج) برسانیم، شروطی دارد که طبق بیانات امام و رهبری، یکی از آن شروط، انقلابی گری است.

 

حجت الاسلام فرزانه افزود: انقلابی گری اصولی دارد که باید سرچشمه رفتار ما قرار گیرد. طرفدار انقلاب زیاد داریم اما حمایت از انقلاب با «انقلابی گری» فرق دارد.

 

وی با بیان این که «استکبار ستیزی» نخستین اصل برای داشتن روحیه انقلابی است، خاطرنشان کرد: واژه هایی مانند «کفر«، «ظلم» و «هدایت ناپذیری که برای معنای استکبار در قرآن مطرح شده، معجونی را تشکیل می دهد که امکان ندارد اسلام با آن رابطه برقرار کرده و با آن بخندد. من از بعضی عمامه به سرها تعجب می کنم که از رابطه با استکبار سخن می گویند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، شهید بهشتی را یکی از مصادیق برجسته دارای روحیه انقلابی خواند و گفت: کارتر در کنگره آمریکا گفت «اگر چند چیز در برابر من نبود، ایران را فتح می کردم؛ یکی آیت الله خمینی، دیگری بهشتی؛ روحانی ای که خواستم او را فریب دهم، فریب نخورد؛ خواستم معامله کنم، معامله نکرد؛ او را ترساندم، نترسید». شهید بهشتی می گفت «هر لحظه منتظرم سقفی بر سرم خراب شود و یا گلوله ای بر قلبم بنشیند.»

 

حجت الاسلام فرزانه دومین اصل در انقلابی گری را «دفاع از مظلوم» عنوان کرد و افزود: ما نمی توانیم یمن، لبنان، فلسطین و عراق را رها کنیم. این وظیفه ما است. یکی از دلایلی که فتنه گران کثیف شدند، این بود که شعار «نه غزه، نه لبنان» سر دادند.

 

وی از «مبارزه با صهیونیسم»، «طرفداری از محرومان»، «تلاش برای ریشه کن شدن فساد»، «پرهیز از اشرافی گزی» و «ولایتمداری» به عنوان دیگر اصول انقلابی گری یاد کرد و گفت: یک انقلابی نمی تواند تا چهار نفر به او رأی دادند، بگوید «من انقلابی هستم اما تا جایی با رهبر می مانم که با من باشد.»

 

امام جمعه موقت مشهد با ابراز گله مندی از عدم اهتمام جدی برخی مسؤولان برای پرهیز از اشرافی گری، تصریح کرد: اشرافی گری باتلاق کثیفی است که پای هرکس به آن گیر کند، قبرش به قبر معاویه تبدیل می شود.

 

حجت الاسلام فرزانه در پایان بر «توجه به جایگاه مردم» به عنوان یکی از مهم ترین اصول انقلابی گری تأکید کرد و افزود: یک انقلابی مردم را اصل می داند و برای او بی توجهی به مردم معنا ندارد. او همچنین به نهادهای این نظام، اعم از شورای نگهبان، دولت و سایر نهادها بی احترامی نمی کند./820/201/ب3

ارسال نظرات