۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۱۶۴۷۹
معممی مقدم:

توانمندسازی کانون‌های فرهنگی جزو اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان در نخستین نشست مجمع کانون های فرهنگی، تبلیغی گفت: توانمند سازی کانونهای فرهنگی، تبلیغی جزو اولویت‌های سازمان است.
رضا معممي مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا معممی مقدم با اشاره به آیه«یأ ایُّهَا الَّذِینَ ءامَنُوا اتَّقُوا اللهَ و ابتَغُوا إِلَیهِ الوَسیلهَ و جهَدُوا فِی سَبیلِهِ لَعَلَّکُم تُفلِحُون» افزود:نهادهای مردمی عرصه فرهنگ از جمله کانونهای فرهنگی تبلیغی، نقش قابل توجهی در ظرفیت‌سازی‌های فرهنگی و جلوگیری از نفوذ دشمن دارند. این نهادها در جذب استعدادها بسیار کارساز هستند. همچنین نظر به غیر دولتی بودن کانونهای فرهنگی، تبلیغی می توانند به طور مستقیم در جامعه تاثیرگذار باشند.

 

وی ادامه داد: برخورداری از عناصر انسانی خلاق و نوآور و معتقد به مبادی فرهنگی که بر مبنای اصول و متناسب با نیازهای گوناگون بتوانند خوراک وغذای فرهنگی جامعه را تولید کنند، از ضرورت های اساسی کار فرهنگی است. داشتن اعتقاد به جامعه عمل پوشاندن فرامین رهبری در عرصه فرهنگ وجه مشترک شماست.

 

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان همچنین اظهار داشت: تداوم واستمرار فرهنگ انقلاب اسلامی به‌عنوان یک جریان دائمی، اثرگذار و فراگیر، نیازمند سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تولید نیروی انسانی با مختصات و استانداردهای حرفه ای کار فرهنگی است.

 

معممی مقدم همچنین یادآور شد: مواردی همچون تعمیق و گسترش معرفت و بصیرت دینی و فضائل اخلاقی بر اساس قرآن کریم و مکتب اهل بیت (ع)، افزایش میزان التزام به احکام اسلامی با زبان و روش های تازه و جذاب، سازماندهی، افزایش کارآمدی و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و آسیب های جبهه فرهنگی انقلاب، دیدار با عناصر و شخصیتهای تاثیرگذار استانی و فرا استانی نظیر مراجع عظام،ائمه جمعه و فرهیختگان استفاده از رهنمودهای آنها  باید همواره مد نظر شما باشد.

 

نخستین نشست مجمع کانون های فرهنگی، تبلیغی کشور صبح امروز در سالن امور اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان آغاز به کار کرد./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات