۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۱۶۶۴۵
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

زنان جامعه اسلامی سبک زندگی حضرت زینب را فرا بگیرند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: آنچه امروز همه ما شیعیان به ویژه زنان جامعه اسلامی باید از سبک زندگی حضرت زینب(س) فرا بگیرند، صبر بر سختی ها و مصیبت ها در پرتو عبودیت و بندگی خدا و پرهیز از بی تحرکی در زندگی فردی و اجتماعی است.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري مسئول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) بیان کرد: حضرت زینب(س) در تمامی سختی‌ها و مشقات، پیروی راستین از امام خود بوده و لحظه‌ای از اطاعت امام زمان خود دست بر نداشته است.

 

ایستادگى حضرت زینب(س) در برابر ظلم و بیداد و انحراف

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که حضرت زینب(س) با تمام هستى خود در برابر ظلم و بیداد و انحراف ایستادگى کردند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در تمامی سختی‌ها و مشقات، پیروی راستین از امام خود بوده و لحظه‌ای از اطاعت امام زمان خود دست بر نداشته است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به این که جایگاه و مرتبت والای زینب کبری(س) بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: نهضت زینبی سبب شد ضمن جلوگیری از تحریف حقیقت نهضت اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورا، ابعاد مختلف آن نیز به خوبی به مردم کوفه و شام و تمامی مردم جهان تبیین شود.

 

عفت و متانت بالا به دفاع از حق و حقیقت

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: پرستارى از امام سجاد(ع) و حمایت و دفاع از جان آن حضرت در برابر تعرضات و تهاجمات دشمن از رسالت های خطیر حضرت زینب(س) بود چرا که ایشان ادامه دهنده خط امامت بودند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری ظلم ستیزی حضرت زینب کبری(س) را الگویی در دفاع از دین و شریعت عنوان کرد و ادامه داد: زینب کبری(س) برخورد منفعلانه با دشمن نداشتند و در‌عین‌حال عفت و متانت بالا به دفاع از حق و حقیقت پرداختند.

 

پیام ‏رسانى خون شهدا و بیدارگرى و آگاهى‏ بخشى به‏ مسلمانان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: پیام ‏رسانى خون شهدا و بیدارگرى و آگاهى‏ بخشى به‏ مسلمانان از دیگر مسؤولیت های خطیر حضرت زینب (س) در جریان واقعه عاشورا بود و ایشان با خطبه های کوبنده مسلمانان را بیدار و اسلام را به دیگران معرفی کرد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: آنچه امروز همه ما شیعیان به‌خصوص زنان جامعه اسلامی باید از سبک زندگی حضرت فرا بگیرند، صبر بر سختی ها و مصیبت ها در پرتو عبودیت و بندگی خدا و پرهیز از بی تحرکی در زندگی فردی و اجتماعی است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت، از حربه ترویج بی حجابی و سست کردن بنیان خانواده برای ضربه زدن به اسلام بهره گرفته است و دوستداران اهل بیت(ع) و بانوان جامعه اسلامی باید با رعایت حجاب و الگو گیری از حضرت زینب(س) دشمن را مایوس کنند.

 

برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت زینب در کانون های مساجد

حجت الاسلام ذوالفقاری  در ادامه از برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت زینب(س) در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان با حضور گسترده مردم خبر داد و گفت: همایش دختران آفتاب امروز (25بهمن) در حسینیه مسجد خاتم الانبیا(ص) اراک به همت کانون فرهنگی هنری روح الله با سخنرانی خانم آشتیانی از استادان حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: اجرای برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی هنری، تقدیر از همسران جانبازان و پرستاران نمازگزار در مسجد، سخنرانی در خصوص صبر و پایداری، معرفی شیوه های تربیت و همچنین تحلیل محتوایی خطابه های حضرت از برنامه های قابل توجه در مراسمای جشن ولادت با سعادت حضرت زینب(س) در کانون های مساجد است./842/302/ب3

 

ارسال نظرات